ענת וקסמן: "אני לא גזענית, אמי ממוצא עיראקי"

השחקנית ענת וקסמן מגיבה לראשונה על הקטע מתוך הסרט "שתי מדינות, עם אחד", בו ערכה את ההקבלה בין "סרטון השוקולד" למצביעי הליכוד

ענת וקסמן / צילום מסך מתוך הוידאו
ענת וקסמן / צילום מסך מתוך הוידאו

דבריה של השחקנית ענת וקסמן על מצביעי הליכוד מעוררים בשעות האחרונות סערה ברשת. וקסמן התראיינה לסרט "שתי מדינות, עם אחד" של דני קושמרו וקשת, שישודר הערב (ב') ב-21:00 בערוץ 2. הסרט התמקד בניסיון להבין את תוצאות מערכת הבחירות של 2015. ההסבר שהעניקה וקסמן לניצחון הליכוד, הקביל את מצביעיו לכוכבי "סרטון השוקולד" שצולם בטיסת ארקיע לפני מספר שבועות.

בתגובה ראשונה לוואלה תרבות על הדברים אמרה וקסמן: "דיברתי מתוך כאב אמיתי. אני בת ללוחם אצ"ל נכה צה"ל. אמי ממוצא עיראקי, אני דור עשירי למשפחה ירושלמית. גזענית אני לא!. אני דואגת למדינה שלי ורוצה שינוי כמו רבים".

"דיברתי עם ענת הבוקר, היא בהלם", הסביר דניאל לפין, תסריטאי "החיים זה לא הכול", הסדרה בה כיכבה וקסמן במשך 9 עונות. "היא גדלה במשפחה ימנית, משפחה של לוחמים. ענת וקסמן לא יכולה להיות גזענית כי היא חצי עיראקית. להדביק לה את עניין ההתנשאות, אין לכם מושג איך אתם טועים.

"ענת היא אדם פרטי, והיא הביעה דעה. בקטע היא מבולבלת קצת, ומביעה כאב על איזשהו מצב. כמובן שדלו מדבריה רק את המשפטים הסנסציוניים. ישר קופצים עליה וישר אומרים שכל השמאל אשם. אז היא אמרה שיש פה שני עמים, וכל השמאל מתבייש. מזה להסיק שהיא גזענית? אני שמח שמחר כבר לא ידברו על זה. מחר נדבר על משהו אחר. ענת זה לא גרבוז, היא לא עמדה כנציגת השמאל ונאמה".

בקטע מתוך הסרט ששודר אתמול במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, משוחתת וקסמן עם קושמרו וטוענת כי אינה מאמינה שהבחירה בימין היא רציונליסטית. "אני לא אמליך לעצמי מין כזה מנהיג", הסבירה. "זה האלה שצועקים 'רק ביבי, רק ביבי!' וקללה. 'רק ביבי, תן לי רק ביבי!'. זה נורא פשוט באיזשהו אופן".

וקסמן הסבירה כי נתניהו אינו זקוק לטיעונים כדי לשכנע את מצביעיו. "הוא אומר להם 'ערבים', והם יוצאים מהחורים". בתשובה לתחושותיה, אמרה השחקנית כי היא חשה כעס ותסכול כלפי הצד השני. "זה מין מנטרות כאלה, סיסמאות. אין עם מי לדבר בכלל. אנחנו הבועתיים, התל אביביים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר, אבל זה גדול עלינו".

הקטע עורר זעם רב ותגובות קשות מצד גורמים רבים. העיתונאי דן מרגלית כתב בטוויטר: "ענת וקסמן יותר מגעילה מיאיר גרבוז. עם כאלה אני מתבייש לראשונה בחיי להיות אשכנזי".