"הוצאות הרשות השנייה מוכיחות שצריך מיזוג רגולטורי"

במשרד האוצר הגיבו לחשיפת "גלובס" לגבי חגיגות הבזבוזים ברשות השנייה - מאות אלפי שקלים על מסעדות וכיבוד ■ תקציב הרשות השנייה לא אושר מאז 2012

במשרד האוצר הגיבו היום (ג') בחריפות לחשיפת "גלובס" לגבי הסכמי הרשות השנייה עם ספקים חיצוניים במהלך שנת 2014. גורמים באוצר אישרו ל"גלובס" כי מתקיים מעקב מתמשך אחר הוצאות הרשות השנייה, ולמעשה מאז שנת 2012 לא אושר תקציב לרשות השנייה, ולמרות הסכמות שהתקיימו בין האוצר לגוף הרגולטורי בתום שנת 2014, גם תקציב לשנה שעברה לא אושר.

על-פי חשיפת "גלובס", הרשות השנייה הוציאה במהלך שנת 2014 סכום של 450,254 שקל על מזון שהוזמן ממסעדות ובעבור כיבוד לישיבות מועצת הרשות השנייה. עשרות אלפי שקלים הושקעו במוניות, בהסעות ובהשכרת חדרי ישיבות בעבור ישיבות המועצה.

"ההוצאות האלה רק מוכיחות עד כמה צריך לקדם את המיזוג הרגולטורי של מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין, ועד כמה חסכוני זה יהיה", אמרו גורמים באוצר ל"גלובס".

נודע כי בעוד שברשות השנייה הציגו תקציב של כ-37 מיליון שקל למהלך שנת 2014, דרש האוצר קיצוצים חדים יותר לתקציב של פחות מ-30 מיליון שקל, וזה אושר על-ידי מועצת הרשות השנייה פעם אחת ועומד לקראת אישור בפעם השנייה.

גם התקנות שאמורות להחזיר לזכייניות הטלוויזיה והרדיו את הפרשי דמי הזיכיון שלהן ממתינות עדיין לאישור במשרד התקשורת, לאחר שנוסחו ברשות השנייה. למעשה, השאיפה באוצר היא כי כל ערוץ לא ישלם יותר מ-12 מיליון שקל לתקצוב הרשות השנייה.

מהרשות השנייה נמסר כי "כפי שהובהר בעבר, הרשות השנייה תומכת במהלך מיזוג רגולטורי ואף השלימה בחודשים האחרונים תהליך התייעלות ושינוי מבנה מקיפים, המהווים צעד מרכזי בהכנת מבנה הרשות השנייה ליום שלאחר הקמת הרשות לשידורים מסחריים, אשר צפוי כי תפעל במבנה הדומה למבנה הקיים של הרשות השנייה, תוך הרחבת סמכויותיה לפיקוח אף על השידורים הרב-הערוציים וייתכן שאף על חלק משידורי האינטרנט.

"תקציב הרשות השנייה לשנת 2015 אושר במועצת הרשות השנייה בסוף שנת 2014 והועבר לאישור משרד האוצר. עם סיום הדיונים מול האוצר בעת האחרונה, התקציב צפוי להיות מוגש לאישור סופי במועצת הרשות בישיבת המועצה הבאה. עדכון תקנות ההחזרים, הדרוש על-פי חוק, הוגש לאישור משרד התקשורת ומשרד האוצר האמונים על הנושא, והכספים העודפים יועברו לזכייניות עם אישור התקנות".