מדינת כדורגל "קטנה" (שהכדורגל שלה מכניס 100 מיליון ד' בשנה)

התוצאות הכלכליות של ארגון ה-J-League, המפעיל את שלוש הליגות המקצועניות ביפן: הכנסות של 101.5 מיליון דולר בעונה, עלייה של 6%; כמה מתוך הסכום הגיע לידי הקבוצות?

נבחרת יפן בכדורגל / צלם: רויטרס
נבחרת יפן בכדורגל / צלם: רויטרס

מסתבר שיש כסף לא קטן בכלל גם בכדורגל ביפן, שאינה נחשבת לאחת המדינות המובילות בענף - בטח לא ביחס לאירופה, אבל גם לא ביבשת הביתית שלה (אף קבוצה יפנית לא זכתה בליגת האלופות האסייתית מאז 2008): ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מדווח כי ארגון ה-J-League, המאגד תחתיו את שלוש הליגות המקצועניות ביפן, סיים את השנה האחרונה עם הכנסות בסך של 12.3 מיליארד ין (101.5 מיליון דולר), קפיצה של 6% לעומת העונה שלפני כן.

הקפיצה הגיעה תודות לגידול שהתקבל במחזור זכויות השידור, וגם עלייה משמעותית של 14% בהיקף מכירות המרצ'נדייז - תודות למאבק אליפות בין מספר רב של קבוצות בליגה הראשונה שגרם לאוהדים לקנות יותר מזכרות, כמו גם השקת עונת הבכורה של הליגה המקצוענית השלישית בחשיבותה - שהוסיפה 13 קבוצות חדשות למעגל הכדורגל היפני.

הסכום שחולק בחזרה למועדונים צמח ב-1.8% והסתכם ב-61.75 מיליון דולר. כהשוואה, בעונת 2014/15 עומדים התמלוגים של 30 הקבוצות המקצועניות בישראל (ליגת העל והליגה הלאומית) על כ-100 מיליון שקל בלבד.