שיחקת פוטבול מקצועני? יש לך סיכוי גבוה לפשוט רגל

מבדיקה של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון עולה: 15.7% משחקני הפוטבול שהשתייכו לקבוצות NFL בין השנים 1996-2003, הגישו בקשות לפשיטת רגל תוך 12 שנים מיום הפרישה ממשחק

טרל אוונס סינסינטי בנגלס NFL / צילום: רויטרס
טרל אוונס סינסינטי בנגלס NFL / צילום: רויטרס

הקריירה המקצוענית הקצרה של ספורטאים אמנם מאפשרת להם ליהנות מסכומי כסף גבוהים בדרך כלל, אבל לא מונעת מהם קריסה כלכלית בהמשך חייהם.

ממחקר מקיף שנערך על-ידי חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ומהמכון לטכנולוגיה בקליפורניה, עולה כי 15.7% משחקני הפוטבול שהשתייכו לקבוצות NFL בין השנים 1996-2003, הגישו בקשות לפשיטת רגל תוך 12 שנים מיום הפרישה ממשחק.

מהמחקר עולה כי לא מדובר רק בשחקנים ששיחקו תקופה קצרה בליגה או כאלו שהשתכרו שכר נמוך יחסית, אלא גם בשחקנים שהחזיקו בחוזים "כבדים" מאוד. למשל, טרל אוונס שנבחר בדראפט 1996 והרוויח במהלך 15 שנות הקריירה שלו בליגה שכר בסכום כולל של 80 מיליון דולר - הגיש בקשה לפשיטת רגל ב-2012, שנה לאחר פרישתו.

עוד נמצא במחקר כי בהשוואה לאוכלוסיה רגילה (לא ספורטאים) בעלי מאפייני גיל דומים, שיעור שחקני ה-NFL שהגיע לפשיטת רגל היה גבוה הרבה יותר.

המחקר מצא כי הצרות של השחקנים מגיעות מיד בסמוך לפרישה: כ-1.9% משחקני הפוטבול פושטים רגל שנתיים אחרי שפרשו מקריירה מקצוענית.