חדשות 2: פיטורי 15 עובדים וקיצוץ שכר רוחבי

ארגון העיתונאים המייצג את עובדי חדשות 2 פנה לביה"ד לעבודה בדרישה להקפיא את הפיטורים וקיצוצי השכר עד לניהול מו"מ של הנהלה מולם

אבי וייס / צילום: איל יצהר
אבי וייס / צילום: איל יצהר

ארגון העיתונאים המייצג את עובדי חדשות 2 פנה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בדרישה להקפיא את הפיטורים ואת קיצוצי השכר עד לניהול משא-ומתן של הנהלה מולם.

על-פי ממכתב ששלח היום (ה') הארגון לעובדים נכתב כי "כבר ביום ראשון אמורה לצאת לדרך תוכנית ההתייעלות שמקדמת ההנהלה, ובסד הזמנים שנוצר אין לנו שום ברירה אחרת".

על-פי המכתב שהגיע לידי "גלובס", נכתב כי אתמול (ד') בבוקר התקיימה פגישה נוספת בין הוועד להנהלה. "קיווינו לקבל נתונים מלאים בנוגע לתוכנית ההתייעלות המתוכננת ולהיתקל בנכונות לנהל משא-ומתן - כפי שמתחייב בדין - אך לא כך היה", לשון המכתב. "נציגי ההנהלה עדכנו אותנו כי יש כוונה כבר בתחילת שבוע הבא להזמין לשימועים לפני פיטורים כ-10-15 עובדים (מתוך כ-400 עובדים - ל"א) ולקצץ בשכרם של עשרות עובדים נוספים.

"ההנהלה סירבה לתת לנו נתונים מדויקים לגבי שיעור הקיצוץ ומספר העובדים שעליהם הוא יחול, וגם סירבה להתחייב על מועד שבו השכר יחזור לגובהו הרגיל. היא גם סירבה לציין בפנינו מה החיסכון שאמור להיווצר כתוצאה מהמהלך ולהציג נתונים אחרים שיסייעו לנו לניהול המשא-ומתן.

"ההנהלה הציגה את תוכנית הקיצוצים כהחלטה שאין כוונה לשנותה, וגם הנתונים שקיבלנו היו חלקיים ביותר - מה שלמעשה מרוקן מתוכן את החובה לקיים איתנו משא-ומתן. בשל כך לא נותרה לנו ברירה אלא לבקש את התערבותו של בית הדין לעבודה".

הדיון בבית הדין לעבודה נקבע ליום ראשון בצהריים, אך הנהלת חברת החדשות נעתרה לנהל משא-ומתן, והדיון נדחה ליום שלישי בעוד כשבועיים.

"אנו עדיין מקווים שההנהלה תחזור בה, ושנוכל לנצל את עשרת הימים הקרובים כדי לשבת למשא-ומתן ולהגיע להסכמות שייטיבו עם גם העובדים וגם עם חברת החדשות, שתמשיך להיות החברה המובילה בתחומה", כתב הוועד לעובדים.

המתיחות מתנהלת במקביל לשימועים אליהם נקראו כ-100 עובדי אולפני ג.ג. של נווה אילן שמועסקים על-ידי חדשות 2. זאת במסגרת מתיחות בין הנהלת האולפנים לחברת החדשות.