זקוקים לעוד הוכחה לכך שקטאר משתלטת על הספורט העולמי?

אז הנה קבלו אותה: המדינה מהמפרץ הפרסי תארח במהלך השנה הקרובה לא פחות מ-55 תחרויות ספורט בינלאומיות, לעומת 43 בשנה החולפת

קטאר, מירוץ אופניים / צלם: רויטרס
קטאר, מירוץ אופניים / צלם: רויטרס

הנה עוד הוכחה קטנה לאחיזה הרחבה וההשקעה הבלתי נגמרת של קטאר בספורט: הוועד האולימפי של המדינה מהמפרץ הפרסי פרסם נתונים לפיהם יתקיימו בה השנה לא פחות מ-89 אירועי ספורט שונים, ביניהם 55 תחרויות בינלאומיות (לעומת 43 בשנה החולפת).

בין האירועים המדוברים: אליפות העולם באיגרוף חובבני (AIBA World Boxing Championships), שתבטיח למנצח כרטיס השתתפות במשחקי ריו 2016; אליפות העולם באתלטיקה לספורטאים פראלימפיים (IPC Athletics Grand Prix); תחרות מסבב הדיאמונד ליג באתלטיקהQatar Athletic Super) Grand Prixׂ); אליפות אסיה באתלטיקה עד גיל 17 (Asian Youth Athletics Championships); טורנירים מסבבי ה-WTA וה-ATP בטניס; מקצה של איגוד השחייה הבינלאומיInternational Swimming Federation; טורניר כדורעף חופים של איגוד הכדורעף הבינלאומי.

כידוע, האחיזה המשמעותית ביותר של קטאר בספורט העולמי היא באמצעות הכדורגל האירופי: משמשת כנותנת החסות הראשית של מועדון הפאר ברצלונה, ומחזיקה בפ.ס.ז' הצרפתית, אותה הפכה לאחת הקבוצות העשירות ביותר ביבשת. ב-2022 תארח קטאר את המונדיאל - שלראשונה בהיסטוריה של טורנירי גביע העולם יתקיים בחודשי החורף. היא תעשה זאת חרף חשדות לשחיתות בהליך הבחירה בה למארחת בהצבעה שהתקיימה בפיפ"א.

ההשקעה השנתית של נסיכות הנפט העשירה באירועי ספורט היא חלק מאסטרטגיה להרחבת ההשפעה של והיחסים הכלכליים של קטאר עם יתר מדינות העולם, מיתוגה ושיפור תדמיתה, כמו גם יצירת יציבות פוליטית-סוציאלית במדינה.