כוננות עריפת ראש בבאיירן מינכן?

בהתחשב בביקורות וההלקאה העצמית שנשפכים מצידם של היו"ר רומיניגה, הנשיא בקנבאואר, השוער נוייר, כוכבי העבר לותר מתיאוס וסטפן אפנברג, האוהדים, התקשורת - ברור שמעמדו של פפ גווארדיולה מעורער

פפ גווארדיולה / צלם: רויטרס
פפ גווארדיולה / צלם: רויטרס

לפני המשחק טען לודוויג קוגל ב"קיקר": "באיירן מינכן חזקה יותר, חד-משמעית". הוא היה צריך לדעת טוב יותר. אחרי הכל, הוא כבש לבאיירן, הפייבוריטית - מול פורטו בגמר גביע האלופות ב-1987. "המפלה הכואבת ביותר שספגתי", הוסיף. הפעם זה לא נראה יותר טוב. שוב הגיעו הבווארים הפייבוריטים מדושני עונג. בשמינית הגמר הביסה באיירן את דונייצק 0-7, ופורטו נראתה כמו ההגרלה הקלה ביותר ברבע.

אחרי המשחק המביש בשבוע שעבר, שום דבר לא חזר להיות כמקודם. לפגר 2-0 אחרי 10 דקות? זה לא קרה לבאיירן מעולם בליגת האלופות. "בשינה עמוקה", איבחן נשיא הכבוד בקנבאואר עבור "סקיי" את מצב ההגנה, "עשרים דקות של קטסטרופה". אלופת גרמניה לא הצליחה לפתח את המשחק שלה, ולמען האמת, אפילו לא סיכנה את השער הפורטוגלי. "טעויות אישיות גסות ומשחק מסירות מרושל", סיכם ה"קיקר" את המשחק בקצרה.

ביקורת עצמית זה לא החלק החזק של באיירן השנה. "ברור שבאימונים אנחנו עובדים גם על מסירות ארוכות, השאלה היא מתי להפעיל אותן", הגיב מתיאס זאמר, המנהל הספורטיבי - לתמיהתו של הפרשן אוליבר קאהן בערוץ הגרמני השני. הקפטן לאהם הסביר כי מצד שני "אנחנו מנסים תמיד לפתוח משחק מאחור ולפתור כל קושי בדרך טכנית. זה בא עם סיכונים. טעויות קורות". היו"ר רומיניגה "לא מוכן לבקר את הקבוצה. אנחנו משחקים עם 13-14 שחקנים עייפים" (כשבהרכב הפותח שישה זוכי מונדיאל ושמונה שזכו בצ'מפיונס), והגדיל לעשות המאמן גווארדיולה, כשטען: "זה חלק מהמשחק. במחצית השנייה שלטנו". רק מנואל נוייר הודה: "זה אנחנו קלקלנו הכל".

***

לקראת הגומלין הערב (ג'), הכריז תומאס מולר הבווארי: "אנחנו עדיין באיירן מינכן, ואנחנו חזקים בבית. במשחק נשקיע את הכל. 0-2 לא יהיה נס כדורגלני חסר תקדים". אחרי הניצחון על הופנהיים בשבת כינס המאמן את הקבוצה והצהיר: "אני גאה בכם, אף אחד לא יודע כמה המצב קשה. אנחנו מגובשים". אבל בינתיים הקרעים נפערים. אחרי שרומיניגה האשים את כמות הפציעות (שמונה שחקני סגל, נכון ליום ראשון השבוע - עדיין לא כשירים) בהפסד לפורטו, התפטר רופא המועדון עם כל צוותו. כולה רופא? לא בדיוק. הנס וילהלם מילר-וולפארט הוא רופא המועדון מזה 38 שנה, רופא הנבחרת ואחד מרופאי הספורט הידועים בעולם. בין לקוחותיו נמנים יוסיין בולט (שהקדיש לו זהב אולימפי ב-100 מ' ב-2012), אנדי מארי, כריסטיאנו רונאלדו, סטיבן ג'רארד, וגם ברוס ספרינגסטין קופץ כשיש לו קונצרט באירופה.

נכון שהוא מלא בעצמו, ומשתמש בטיפולים מפוקפקים ביעילותם, שהוא "רואה בעצמו מרפא בניסים... חצי מאפקט הפלצבו מגיע כבר בקריאת שלט הכניסה לקליניקה שלו", כמו שאמר עליו קולגה לעיתון TZ. אבל אפילו גווארדיולה נאלץ להודות שזו הייתה טעות לשלוח את טיאגו אלקנטרה לטיפול בברצלונה, שהאריך את החלמתו בחצי שנה. זו הייתה נקודת השבר הראשונה בין שני האגואים הללו, והבאה הגיעה כשהקטאלוני דרש רופא בשטח מתקני האימונים, כדי להפסיק את הנסיעות התמידיות לקליניקה. אחרי הפציעה של מהדי בנעטיה במשחק הגביע מול לברקוזן, רץ גווארדיולה העצבני לספסל ומחא לרופא כפיים בהפגנתיות.

האוהדים מטילים את האשם כרגיל בגווארדיולה הבלתי אהוד. ולא רק הם, לותר מתיאוס וסטפן אפנברג באחידות דעים נדירה, מתריעים בפני מתן כוח גדול מדי למאמן במועדון. כי מי שאחראי להפסד הוא זה שהטקטיקה שלו נכשלה, וזה שלא שינה אותה במהלך המשחק, זה ששחקניו יצאו אפאטיים מחדר ההלבשה במחצית, זה שלבאיירן תחתיו כמאמן יש מאזן מחפיר של שלושה הפסדים, שלושה תיקו ושלושה נצחונות בתשעה משחקי נוקאאוט. גווארדיולה צריך להוכיח שהוא יכול להוציא הרכב מגובש שיודע מה לעשות מול הלחץ הפורטוגלי. עוד רבע גמר כמו מול ריאל בעונה שעברה - והוא היסטוריה בבאיירן.