פנרבחצ'ה עשירה? תקציבה המטורף של צסק"א מוסקבה נחשף

הקבוצה שנחשבת למועמדת בכירה לזכות העונה ביורוליג מעמידה תקציב של 41.03 מיליון אירו; הכסף הגדול בכדורסל הרוסי כולל גם את חימקי (15.9 מיליון), קובאן (13.5) וקאזאן (9.5)

ארון ג'קסון, צסק"א מוסקבה / צלם: רויטרס
ארון ג'קסון, צסק"א מוסקבה / צלם: רויטרס

בזמן שבמכבי ת"א דיברו אחרי משחק מספר 2 על נחיתות תקציבית מול הכסף הגדול של פנרבחצ'ה-אולקר, מתברר שהטורקים הם אפילו לא הכסף הגדול ביותר שמסתובב ביבשת.

אלופת רוסיה צסק"א מוסקבה, שנחשבת בעיני רבים למועמדת הבכירה לזכייה העונה ביורוליג (מובילה 0-2 בסדרת ההצלבה מול פנאתיייקוס), מעמידה העונה תקציב של 41.03 מיליון אירו (2.27 מיליארד רובל). כך עולה מפרסום רשמי של ליגת ה-VTB, המפרט את תקציבי 10 הקבוצות הרוסיות המשחקות בליגה המזרח אירופית.

למרות שרוסיה זוכה במקרה הטוב לשתי נציגות בלבד ביורוליג, הקבוצות המקומיות ממשיכות להעמיד תקציבים מרשימים מאוד. את המקום השני ברשימה תופסת חימקי מוסקבה, שאינה משחקת ביורוליג העונה, עם תקציב של 15.9 מיליון אירו; אחריה לוקומוטיב קובאן עם 13.5 מיליון אירו; את החמישייה הראשונה משלימות קאזאן עם 9.5 מיליון אירו, וזניט סט. פטרסבורג עם 7.1 מיליון אירו.

ניז'ני נובגורוד, קבוצת היורוליג שבה משחק גל מקל והנציגה הרוסית השנייה במפעל, מדורגת רק במקום השישי עם תקציב של 7.04 מיליון אירו. את רשימת הרוסיות ב-VTV סוגרת סראטוב עם תקציב שנתי של 2.5 מיליון אירו. 

נשיא ליגת ה-VTB, סרגיי איבנוב, חשף במסיבת עיתונאים כי תקציב הליגה המזרח אירופית מסתכם ב-6.75 מיליון אירו. כל אחת מ-16 הקבוצות המשתתפות העונה בליגה קיבלה מענק השתתפות של 36,000 אירו (2 מיליון רובל), כאשר הליגה מחלקת במהלך העונה עוד 1.8 מיליון אירו לקבוצות בכפוף להתקדמותן.

איבנוב אמר כי "הליגה תמשיך מדי שנה לחשוף את תקציבי הקבוצות הרוסיות המשחקות במפעל, וזהו היה גם התנאי להשתתפות במפעל". עוד אמר נשיא הליגה כי שיעור הקבוצות שממומנות על-ידי הממשלה הולך ויורד, וציין כי מספר קבוצות, ביניהן גם צסק"א מוסקבה, נאלצו להגדיל את התקציבים בגלל הנפילה בשער הרובל.

שמונה הקבוצות הראשונות יעפילו לפלייאוף שייערך בחודשים מאי-יוני - כולו בשיטה של הטוב מחמישה משחקים. יש לציין כי הליגה הרוסית בוטלה, ובמקומה משחקות הקבוצות הרוסיות רק בליגה המזרח אירופית המאוחדת.