תיק ההשקעות המומלץ של מור מרגלית מאנליסט

מרגלית, מנהל השקעות ללקוחות מוסדיים באנליסט, מדגיש כי המחיר בשוק המניות אינו מנותק מהיגיון כלכלי: "פוטנציאל התשואה העתידי נמצא בשוק המניות"

מור מרגלית / צילום: תמר מצפי
מור מרגלית / צילום: תמר מצפי

על אף רמות השיא בהן שוהה מדד המעו"ף בתקופה האחרונה, בבית ההשקעות אנליסט סבורים כי "על רקע הריבית הנמוכה בישראל ורמות המחירים בשוק האג"ח, פוטנציאל התשואה העתידי נמצא בשוק המניות".

מור מרגלית, מנהל השקעות לקוחות מוסדיים באנליסט, מוסיף כי "רמת המחירים בשוק המניות הישראלי אינה זולה, אך גם לא יקרה. צריך להבין שכאשר הריבית במשק כל כך נמוכה, המניות לא יכולות להיסחר במחירי 'סוף עונה', אולם כל עוד המחיר אינו מנותק מהיגיון כלכלי, נכון להמשיך ולהחזיק בהן".

לדברי מרגלית, "הריבית האפסית מקשה מאוד להמשיך ולהשיג תשואה ראויה באפיקים הסולידיים, וסביר כי נמשיך לראות הסטת כספים מאפיקים אלו לעבר נכסי הסיכון".

כך, לאפיק המנייתי מקצה מרגלית 25% מתיק ההשקעות, בחלוקה של 40%-60% לטובת השוק המקומי, ואת הרכיב בחו"ל הוא מחלק באופן שווה בין ארה"ב ואירופה.

"מצב אידיאלי לחברות לגייס חוב"

בבורסה המקומית, מזהים באנליסט פוטנציאל במניות אלביט מערכות ופורמולה מערכות. "צבר ההזמנות של אלביט מערכות ממשיך לגדול והגיע לרמות שיא של כ-6.4 מיליארד דולר, במקביל לצמיחה במכירות יצרנית המערכות הביטחוניות ברבעון האחרון של 2014", אומר מרגלית. "לאור עלייה בתקציב הביטחון בארה"ב, והמשך גידול בצבר מתחילת השנה, כמו גם גיוון מקורות הצמיחה של החברה מבחינת אזורים גיאוגרפיים, נכון לשלב את מניית אלביט בכל תיק השקעה".

לגבי חברת המחשבים פורמולה, המחזיקה בחברות מטריקס, מג'יק וסאפיינס, אומר מרגלית כי החזקות אלה "מאפשרות חשיפה מבוזרת ומאוזנת לתחומי ה-IT, תוך פיזור הסיכון בין החברות הבנות. שלוש החברות בהן מחזיקה פורמולה הן איכותיות, ומג'יק וסאפיינס נהנות לאחרונה מצמיחה מואצת".

עוד מעריך מרגלית, כי "שוק ה-IT צפוי להמשיך ולצמוח בשנה הקרובה, והחזקתה של פורמולה במגוון של חברות יכולה לאפשר לה ליהנות מצמיחה זו, הן בקרב המגזר הציבורי והן בקרב המגזר הפרטי".

לרכיב הקונצרני מקצים באנליסט 35% מתיק ההשקעות, ומרגלית סבור כי "למרות שמבחינה אבסולוטית התשואות באפיק הקונצרני נמוכות, הרי שאפיק זה כרגע מציע פיצוי טוב יחסית מבעבר בהשוואה לאפיק הממשלתי".

מרגלית מסביר כי "המרווחים בין אפיק האג"ח הקונצרניות לאפיק הממשלתיות נפתחו מעט מתחילת השנה, לאור עליות ניכרות במחירי האג"ח הממשלתיות, אשר לא באו לידי ביטוי גם במחירי האג"ח הקונצרניות".

עוד מציין מרגלית כי "חברות רבות מנצלות את הריבית האפסית לגיוס חוב בעלויות נמוכות מאוד, ולמול התשואה שהן יכולות להשיג מפעילותן העסקית, הרי שמדובר במצב אידיאלי עבורן. התופעה בולטת במיוחד בשוק הנדל"ן המניב, ועקב כך אנו רואים מניות רבות של חברות בתחום זה רושמות עליות ניכרות מתחילת השנה".

חברות הנדל"ן המניב נמנות גם עם סדרות האג"ח המומלצות של מרגלית, שמציין את סדרה 4 של שיכון ובינוי וסדרה 6 של מליסרון.

"אג"ח דולריות - חובה בכל תיק"

מרגלית מקצה 10% מתיק ההשקעות שלו לאג"ח דולריות, ואומר כי "העובדה שעקום האג"ח הממשלתיות בישראל נסחר מתחת לעקום האמריקאי, הופכת את שילובן של אג"ח דולריות לחובה בכל תיק השקעות. ניתן להיחשף לחברות גלובליות חזקות בדירוג גבוה מזה של השוק בישראל, ללא צורך להתפשר כבעבר על תשואה נמוכה יותר".

לאג"ח ממשלתיות מקצה מרגלית 30% מתיק ההשקעות שלו, ואומר כי "בהתחשב בפוטנציאל התשואה הנמוך באפיק זה, ולאור העובדה שאנו סבורים כי אין סכנה לעלייה מהירה בריבית בישראל ובארה"ב, נכון להחזיק באפיק הממשלתי במח"מ 4 שנים באופן סינתטי".

באנליסט מציינים כי "2015 נפתחה עם ציפיות גבוהות בשוקי העולם לקראת העלאת ריבית בארה"ב, והנה אנו נמצאים היום ארבעה חודשים אחרי, ותוואי הריבית הגלובלית שפניו היו כלפי מעלה, הפך פתאום לוט בערפל".

מרגלית מעריך כי "אף אחד מקובעי המדיניות המוניטרית בעולם לא רוצה להסתכן בלצנן את הכלכלה מהר מדי, וכפי שזה נראה כרגע - לא צפוי לחול שיפור בעתיד הנראה לעין, באופן כזה שיצדיק העלאת ריבית זריזה".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך