החל מהעונה הבאה: הליגה הספרדית נכנסת לפיגור טכנולוגי אדיר

בצרפת הודיעו כי יאמצו מ-2015/16 את טכנולוגיית קו השער; בפרמיירליג האנגלית היא כבר קיימת, באיטליה וגרמניה היא תיכנס לפעולה בקרוב - ורק בליגה של בארסה וריאל עדיין אין תוכניות להתקין אותה

השופט האנגלי מרטין אטקינסון בוחן את טכנולוגיית קו השער, עין הנץ / צלם: רויטרס
השופט האנגלי מרטין אטקינסון בוחן את טכנולוגיית קו השער, עין הנץ / צלם: רויטרס

ארבע מחמש ליגות הכדורגל הבכירות באירופה ישתמשו החל מעונת המשחקים הבאה (2015/16) באופן קבוע בטכנולוגיית קו השער - שמטרתה לסייע לצוות השיפוט לקבוע האם כדורים חצו את הקו במקרים שנויים במחלוקת.

האחרונה שהודיעה השבוע כי היא נרתמת לאימוץ הטכנולוגיה היא הליג 1 הצרפתית. "אין לנו את הפרביליגיה להישאר מאחור", אמר פרדריק תיירה, נשיא הליגה. כעת הוא ינהל מו"מ מול שתי החברות המרכזיות שמפעילות את הטכנולוגיה - Hawk Eye ("עין הנץ") הבריטית, בה משתמשים גם בענפי ספורט רבים אחרים, ו-GoalControl הגרמנית.

הפרמיירליג האנגלית הייתה הראשונה לאמץ את הטכנולוגיה מבין הליגות הבכירות, החל מתחילת העונה הנוכחית (2014/15). בעונה הבאה יצטרפו אליה הבונדסליגה הגרמנית, הסרייה A האיטלקית, וכאמור גם הליג 1 הצרפתית.

היא גם עבדה בהצלחה במהלך מונדיאל 2014 ברזיל, ולמרות שנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הביע בשנים האחרונות את התנגדותו אליה והעדיף למקד את מאמצי שיפור השיפוט בהוספת "שופטי רחבה" - לפי הערכות היא תירכש על-ידי אופ"א לשימוש במשחקי יורו 2016 בצרפת, טורניר הנבחרות אותו מארגנת ההתאחדות האירופית.

מי שבינתיים לא עושה סימנים של התקדמות היא הליגה הספרדית, שם לא קיימות עדיין תוכניות להתקין מערכת קו שער כלשהי.