בכיר בהסתדרות לעובדי כיל: "מתים שיכפו עלינו החלטה"

בסרטון שהגיע לידי "גלובס", נצפה יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף כשהוא אומר לעובדי כיל: "אף אחד לא רוצה לוותר על העמדה העקרונית שלו. אף אחד. אני מקווה שיהיה בסדר"

הפגנת כיל מול משרד ראש הממשלה / צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנת כיל מול משרד ראש הממשלה / צילום: דוברות ההסתדרות

המשבר בין הנהלת כיל לעובדים עדיין תקוע, אחרי שביתה של יותר מחודשיים במפעלי ים המלח ותרכובות ברום. הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמות, אפילו לא בתיווך בית הדין לעבודה.

בסרטון שהגיע לידי "גלובס", נצפה יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, בעת שתדרך היום עובדים מכיל שהתייצבו ליד בית הדין הארצי לעבודה בירושלים - טרם הדיון שקיים השופט יגאל פליטמן על המשבר המתמשך בקבוצה.

בסרטון שתיעד את המפגש הספונטני, בביוף נתפס ברגע של כנות: "הוא (השופט פליטמן - י.א) לא חייב להכריע בכלל, הוא לא חייב. שני הצדדים באים אליו ואומרים לו 'זה לא בסדר' ו'הוא לא בסדר' והשופט אומר 'מה אתם רוצים ממני...'. ואולי בכל זאת הוא יחליט שהוא כופה החלטה. לפי דעתי שני הצדדים מתים שהוא יכפה עליהם. אבל אף אחד לא רוצה להגיד את זה".

בהמשך בביוף מוסיף: "זה (הפסקת השביתה) טוב לא רק להנהלה, אלא גם לנו. בוא אני אגלה לכם סוד: גם אנחנו רוצים שיכפו עלינו החלטה כבר. אבל אף אחד לא רוצה לוותר על העמדה העקרונית שלו. אף אחד. אני מקווה שיהיה בסדר".

לעובדים, שנשארו בזמן הדיון מחוץ לבית הדין הארצי לעבודה, המליץ בכיר ההסתדרות לקפוץ לכותל, לשים פתק ולחזור. אחד העובדים העיר: "שמנו את הפתקים של הליכוד והם לא עזרו". בביוף, משועשע, הגיב: "שמת את הפתק הנכון?" עובדת שהיתה מעורבת בשיחה הגיבה: "ממש לא".