הליכוד: גם פרידן, ש"אינו יוצא מת"א", נהנה מהישגי נתניהו

הפרסומאי אודי פרידן התראיין למגזין "פירמה" של "גלובס" ותקף בחריפות את רה"מ ■ בליכוד לא נשארו חייבים והגיבו: "מילות השטנה של פרידן - המשך ישיר לדברי גרבוז, קמחי ווקסמן"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"התבטאויות השנאה של אודי פרידן - ובראשן האמירה הדוחה שלו כי 'רגשי הנחיתות העמוקים של המזרחיים מביאים לשנאת הגזע הלבן האשכנזי' ומילות השטנה שאמר על ראש הממשלה - הם המשך ישיר לדברים שאמרו בשבועות האחרונים יאיר גרבוז, אלונה קמחי וענת וקסמן על מצביעי הימין", כך נמסר הערב (ב') ממפלגת הליכוד בתגובה לראיון הסוער שהעניק הפרסומאי אודי פרידן למגזין "פירמה" של "גלובס".

פרידן, מבעלי משרד הפרסום המוביל ראובני-פרידן, שהיה גם מנהל הפרסום בקמפיין של משה כחלון, תקף בחריפות את רה"מ נתניהו ואמר בין היתר: "לביבי היה אמור לקרות בדיוק מה שקרה בבחירות 99', כשנפשו של העם נקעה ממנו ועשינו את 'ישראל רוצה שינוי' וברק ניצח. ביבי בעיניי הוא השטן, איש רע, לא ישר, סכסכן, פלגן ונוכל". (לראיון המלא).

בליכוד החליטו כאמור "לא להישאר חייבים" ותקפו את דבריו של פרידן ואת התנהלות השמאל. "אנשי שמאל אלה אינם מעלים בדעתם שהצבעת כמיליון אזרחים לליכוד נובעת מתפיסה ביטחונית, מדינית וחברתית מפוכחת. הם מנסים לצייר את מצביעי הליכוד והמחנה הלאומי כציבור אמוציונלי שאינו מקבל החלטה רציונאלית בקלפי. אבל האמת הפוכה: הציבור הלאומי חכם ושקול".

בליכוד המשיכו ותקפו את אנשי השמאל על כך שהם אינם מעריכים את הישגי נתניהו בתחומים שונים: "מצביעי הליכוד מסכימים עם ראש הממשלה נתניהו שכל שטח שיפונה ייתפס על ידי האסלאם הקיצוני בחסות איראן, כפי שקרה בעזה, ויהפוך למדינת טרור. הם מעריכים את הניהול המצוין של כלכלת ישראל ואת תנופת הפיתוח האדירה של הגליל והנגב תחת שלטון הליכוד, שגשוג שאנשי השמאל מתכחשים לו על אף שרבים מהם נהנים ממנו, כולל אודי פרידן שמעיד על עצמו ש'לא יצא ואינו יוצא ממדינת תל אביב'...כל אלה אינם מעניינים כלל את אנשי השמאל, שמבטלים בהתנשאות מביכה את השיקול הענייני של מצביעי הליכוד. בכך הם חושפים את ההצבעה האמוציונאלית שלהם עצמם.

"אבל בכך לא מסתיימת צביעות השמאל: לפני הבחירות, כל עוד היה סיכוי להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו, גינו ראשי השמאל בתקיפות את דבריו של יאיר גרבוז. לעומת זאת, עכשיו, לאחר ההכרעה בקלפי, הם אינם מגנים את דבריהם של אודי פרידן וענת וקסמן ואפילו מגבים אותם בטענה של חופש ביטוי. כאשר דברים שנויים במחלוקת נאמרים על ידי אנשי ימין - זהו שיסוי. כאשר הם נאמרים על ידי אנשי שמאל - זהו חופש ביטוי", כך ע"פ תגובת הליכוד.