"גינס פרמיירליג" תמורת 45 מיליון ליש"ט לעונה? לא יקרה

"הדיילי מייל": מותג הבירות המצליח הציע לליגה האנגלית להחליף את בנק ברקליס כנותן החסות השמית; בפרמיירליג מצפים ל-60 מיליון ליש"ט בעונה

גינס / צלם: רויטרס
גינס / צלם: רויטרס

הפרמיירליג דחתה הצעה בסך 45 מיליון ליש"ט לעונה, בחוזה לשלוש שנים (135 מיליון ליש"ט לכל התקופה), מחברת הבירות הבריטית Diageo, המחזיקה בזכויות של מותג גינס - להפוך לנותנת החסות השמית של הליגה האנגלית הבכירה מעונת 2016/17. כך מפרסם "הדיילי מייל".

בסוף העונה הבאה (2015/16) יסתיים ההסכם ארוך השנים של הפרמיירליג עם בנק ברקליס, השווה 40 מיליון ליש"ט בעונה - במסגרתו נקראת הליגה "ברקליס פרמיירליג". שני הצדדים ויתרו על הארכת שיתוף הפעולה.

על-פי הדיווח, אחת הסיבות לדחייה של גינס, שנחשבת לאחת הבירות הנמכרות בעולם, היא העובדה שלחלק מהקבוצות ישנם הסכמי חסות עם יצרניות בירה אחרות, במה שעשוי לייצר קונפליקט בין המפרסמים. כמו כן, מועדוני הפרמיירליג סבורים שהם יוכלו להשיג לפחות 60 מיליון ליש"ט בעונה מנותן החסות השמית של הליגה, וההצעה של Diageo לא מתקרבת לסטנדרט הזה.

יש לציין כי מבחינת חלוקת הכסף מנותנת החסות השמית ל-20 המועדונים, מדובר על כסף קטן - בטח ביחס לזה שיתקבל מזכויות השידור (יהיו שוות החל מ-2016/17 למעלה מ-5.1 מיליארד ליש"ט במשך שלוש שנים רק מהזכיינים המקומיים, עוד לפני בוננזה נוספת שצפויה להגיע מערוצי הספורט ברחבי העולם) - ולכן עמדת המיקוח של הפרמיירליג היא טובה.

מודל נוסף שעדיין נבחן על-ידי הליגה הוא מכירה של חסויות למספר חברות שונות, בפורמט דומה לזה שבו אופ"א מוכרת החסויות של ליגת האלופות.