חוזה מהגיהנום: לא ייאמן על מה מחתימים מלצרים בקפה הלל

אי הגעה למשמרת ללא אישור - קנס של 100 שקל; התחצפות לאחראי משמרת - קנס של 50 שקל; התעסקות בטלפון בזמן משמרת - 50 שקל, ועוד סעיפים דרקוניים ■ החוזה נחשף בתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10

מלצרים, קפה הלל, באר שבע / צילום: הכל כלול, ערוץ 10
מלצרים, קפה הלל, באר שבע / צילום: הכל כלול, ערוץ 10

אי הגעה למשמרת ללא אישור - קנס של 100 שקל; התחצפות לאחראי משמרת - קנס של 50 שקל; איחור למשמרת ללא אישור - 20 שקל; התעסקות בטלפון בזמן משמרת - 50 שקל; עישון בשירותים - קנס של 100 שקל; יציאה ממשמרת ללא אישור - 40 שקל; בקשות חוזרות ללכת הביתה - קנס של 50 שקל.

אלו הם חלק מהסעיפים שעליהם נאלצים לחתום עובדים שרוצים להתקבל לעבוד כמלצרים בסניף של רשת קפה הלל בבאר שבע. החוזה נחשף בתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10. העובדת שניסתה להתקבל לעבודה בסניף אמרה כי "כשראיתי את החוזה הזה פשוט קמתי והלכתי - לא ראיתי דבר כזה בשום מקום ועבדתי בהרבה מקומות כמלצרית. אני לא יודעת איך אנשים יכולים לעמוד בתנאים כאלה".

מרשת קפה הלל נמסר בתגובה: "לצערנו הזכיין פעל שלא בהתאם לכללי הרשת, אנחנו רואים זאת בחומרה רבה ועל כן דרשנו ממנו להסיר נספח זה מהסכם העבודה ולעבוד אך ורק עפ"י החוק וכפי שנדרש לפי נהלי הרשת. יחד עם זאת ולמען הסר ספק וכאמצעי זהירות, ריעננו את הנהלים לכל זכייני הרשת. אנחנו מתנצלים על אי-הנעימות ופועלים שנושא זה לא יישנה".