מנכ"ל גבעות לשעבר פתח בהליכים משפטיים נגד שותפיו

זאת, בטענה כי פיטרו אותו שלא כדין ■ מנגד, גבעות עולם מסרה כי "המרצת הפתיחה מלאה באי דיוקים"

מנכ"ל גבעות לשעבר, הגיאולוג טוביה לוסקין, פתח בהליכים משפטיים נגד שני שותפיו, נגה בן דוד ועו"ד שמואל בקר, בטענה כי פיטרו אותו שלא כדין. בהמרצת הפתיחה שהגיש אתמול (ב'), טען כי שותפיו פגעו בתנאי העסקתו וביכולתו למלא את תפקידו בחברה. מנגד, גבעות עולם מסרה כי "המרצת הפתיחה מלאה באי דיוקים".

הגיאולוג טוביה לוסקין עלה לפני עשרים שנה לישראל, במטרה למצוא נפט. הוא חבר למשקיע האמיד נגה בן דוד ועו"ד שמואל בקר, ויחד הם הקימו את השותפות המוגבלת "גבעות עולם" שפועלת כבר משנת 1993. לוסקין, בעל הרוח החיה בגבעות עולם, מחזיק בכ-27% יחידות השתתפות בשותפות, ושותפיו מחזיקים ביתר 73% מהשותפות.

עיקר פעילות השותפות מתמקדת בשדה הנפט "מגד" שבאזור ראש העין. במרוצתה שנים נעשו בשדה מספרר קידוחים בניהם "מגד 5" ו"מגד 6" אשר בוצע בחודש פברואר 2014. לצורך מימון הקידוחים, הנפיקה השותפות בבורסה לניירות ערך יחידות השתתפות.

אלא שכפי שפורסם בעבר ב"גלובס" השותפים הסתכסכו, ובפברואר 2014 לוסקין פוטר. הסיבה הרשמית לפיטורים, כפי שדווחה לבורסה, הינה "חילוקי דעות וחוסר שביעות רצון של הדירקטוריון מתפקודו כמנכ"ל".

אתמול החליט לוסקין לפתוח בהליכים משפטיים מול שני שותפיו. בהמרצת הפתיחה שהגיש לבית המשפט המחוזי בלוד, טען כי פיטוריו היו שלא כדין, וכי מן הרגע שהחליטו השותפים לפטרו, "פתחו המשיבים במסע רדיפה, נישול והשפלה, והחלו לרמוס ברגל גסה, ובאופן שיטתי ומתמשך, את זכויותיו של המבקש, תוך שהם מפרים באופן בוטה וחסר כל רסן את הסכמי בעלי המניות של החברה, את תקנון החברה, ואת הוראות הדין". לטענת לוסקין, ההתנהגות הבלתי הולמת של שני השותפים גרמה ל"נזקים כבדים ובלתי הפיכים לשותפות".

עוד טוען לוסקין בהמרצת הפתיחה כי שותפיו הקפיאו את תשלום המשכורת של דירקטורים בחברה, זאת במטרה לפגוע בו, וכי "לאחר מכן אף החליטו המשיבים למכור את הרכב לו זכאי המבקש ולהחליפו ברכב שכור בדרגה נמוכה יותר, וכן לבטל את זכאותו של המבקש לטלפון סלולארי".

לכן מבקש לוסקין סעד הצהרתי שיקבע כי גבעות עולם קפחה את זכויות, וכן כי בית השפט יורה על בטלות הסכם ההלוואה שנחתם ביניהם. עוד ביקש לוסקין, צו המורה למשיבים לכבד את הסמכויות המיוחדות שהוקנו למבקש בתקנון החברה ובהסכמי בעלי המניות שלה ב'עניינים מקצועיים' ; צו עשה המורה למשיבים לכבד את זכויות החתימה שהוקנו למבקש מכוח תקנון החברה, הסכמי בעלי המניות שלה והחלטות הדירקטוריון של החברה; וצו עשה המורה למשיבים לכבד את זכותו של המשיב כדירקטור לקבל כל מידע הנוגע לניהול ענייניה של החברה. את לוסקין ייצגו עוה"ד רן שפרינצק ונעמה ארליך ממשרד ארדינסט בן נתן.

גבעות עולם דיווחה היום כי שמואל בקר ונגה בן דוד אינם מסכימים לאמור בהמרצת הפתיחה אשר לדעתם רצופה באי-דיוקים רבים וכן למי מהסעדים המבוקשים, וכי בכוונתם להגיש תגובה מסודרת לבית המשפט בעניין.