לבקשת דיסקונט: צו הקפאת נכסים לחברת "דירות נ. שקד"

חובות החברה נאמדים בכ-76 מיליון שקל, מתוכם כ-38 מיליון שקל לבנק מרכנתיל דיסקונט ו-29 מיליון שקל לבנק לאומי

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (א') את בקשת בנק דיסקונט והוציא צו הקפאת נכסים לחברת "דירות נ. שקד".

השופט אילן שילה מינה את עו"ד נדב לב-נאמן בהקפאת ההליכים בחברה עד ל-26 במאי. הנאמן ינסה לגבש הסדר שיביא ל"הבראה", במטרה להגיע להסדר נושים לחברה.

חברת "דירות נ. שקד". נמצאת בבעלותו של אביב שקד וגם מנוהלת על-ידו. שקד עצמו נמצא בהליך פשיטת-רגל בעקבות ערבויות אישיות שהעמיד לנושי החברה וחברות אחרות.

החברה הוקמה על-ידי אביו של אביב, נתנאל שקד, ב־1972, ובין הפרויקטים של החברה מבני מגורים ומסחר באזור פתח-תקווה, נתניה וקיבוץ בחן.

החברה העסיקה בעבר כ־50 עובדים, אך היא נקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים לבנקים ולנושים נוספים.

כיום נאמדים חובותיה של נ. שקד בכ-76 מיליון שקל, מתוכם כ-38 מיליון שקל לבנק מרכנתיל דיסקונט ו-29 מיליון שקל לבנק לאומי.

נ. שקד הייתה בעבר שותפה של חברת צמרות בוני הארץ שבשליטת מרדכי יונה ובועז יונה בפרויקט "חפציבה קולוני", אשר כלל כ-492 יחידות דיור.

בקשת הקפאת ההליכים הוגשה באמצעות עו"ד שלום גולדבלט ממשרד גולדבלט-גינדס-יריב.

במהלך הדיון בבקשת הקפאת ההליכים אמר עו"ד רמי אהרון, המייצג את מרכנתיל דיסקונט, כי להבנת הבנק הליך של הקפאה עדיף על פירוק, שכן "הקפאה מאפשרת לבעל תפקיד כלים רחבים יותר וטובים יותר בשביל למצוא פתרון טוב יותר לנושי החברה. יש סמכויות שלא נתונות לבעל תפקיד בפירוק, שאפשר לעשות בהם שימוש בהקפאה, לדוגמה: האפשרות להעביר חוזים".

לדבריו, "לנאמן בהקפאת הליכים יש סמכויות לחקור. מעבר לכך, אני סבור שזה יכול לעזור גם במגעים מול רשם הקבלנים, דווקא מתוך אותה הוראה של העברת חוזים והעברת סמכויות".