נדב איל וסם סוקול זכו בפרס עיתונות מטעם ארגון בני ברית

הפרס מוענק לעיתונאים על סיקור של יהדות התפוצות ■ "אות מפעל חיים" יוענק לקול ישראל עבור התוכנית הוותיקה "המדור לחיפוש קרובים" ברשת א'

ארגון בני ברית יעניק השנה את פרס העיתונות השנתי היוקרתי שלו לעורך חדשות החוץ של חדשות 10, נדב איל. איל יקבל את הפרס על סרטו "שנאה" ששודר בשלהי השנה שעברה בערוץ, ועסק באנטישמיות הגוברת באירופה.

הפרס, המוענק לעיתונאים על סיקור של יהדות התפוצות, יוענק השנה גם לכתב התפוצות של ה"ג'רוזלם פוסט", סם סוקול.

"אות מפעל חיים" יוענק לקול ישראל, עבור התוכנית הוותיקה "המדור לחיפוש קרובים" (רשת א'), שהוביל לאורך השנים ירון אנוש, והיום עורך ומגיש אותה איזי מן.

מן הוא גם חתן פרס מנכ"ל רשות השידור על שם אילן רועה ז"ל לשנת 2015, שיוענק היום. מן יקבל את הפרס בעבור שנים של עבודה "בגילוי אוצרות הארכיון הקולי העשיר של קול ישראל". לצדו יקבלו את הפרס המגישה המוערכת אסתי פרז, מגישת "יומן הצהריים" ב-8 השנים האחרונות. אורית ברקאי, עורכת היומן, תקבל אף היא את הפרס.

"אסתי ואורית מייצגות את קולו האמיץ והברור של ציבור העיתונאים בקול ישראל, והן דוגמה לאמות-המידה שמצפים מהעיתונאים", אומר מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ. "אני מאמין שהדוגמה האישית והחתירה למצוינות שבאות לידי ביטוי בשנים רבות של שידור יום-יומי והצלחות עיתונאיות יהוו מודל לחיקוי אצלנו בקול ישראל".