נעילה שלילית בבורסה לאחר הריבית; טבע ירדה 2.8%

בנק ישראל החליט להותיר את הריבית לחודש מאי על כנה ברמה של 0.1% ■ דירקטוריון מיילן החליט פה אחד לדחות את הצעת הרכש של טבע ■ כן פייט תיקנה דיווח לפני כחודש על כישלון בתרופה שהיא מפתחת - המניה טסה

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים לאחר החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל.

כאמור, בנק ישראל החליט לא להפתיע את השווקים ולהותיר את ריבית חודש מאי על כנה. בין הגורמים שהובילו את הבנק להחלטה, הבנק מציין את כי המדיניות שלו עקבית עם מדיניות מוניטרית שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

בנוסף, מציינים בבנק ישראל כי "האינדיקטורים לפעילות ברבעון הראשון מצביעים על כך שהמשק ממשיך לצמוח בקצב המתון ששרר בשנתיים האחרונות. נתוני סקר החברות תומכים בהערכה זו. המדד המשולב עלה במארס ב-0.4%, ונרשם גידול בהכנסות ממיסים. בניכוי השפעות חריגות, נרשמה במארס עלייה של 3.3% וברבעון הראשון ירידה של 0.9% ביצוא הסחורות במונחים דולריים".

שמואל בן אריה, מנהל המחקר בקבוצת פיוניר, ציין בתגובה להחלטת הריבית כי "לפני בחינת נתוני האינפלציה בחודשי האביב-קיץ, קיימת סבירות נמוכה למהלך הורדת ריבית של בנק ישראל, במיוחד עכשיו כשציפיות האינפלציה חזרו למקומן הטבעי. בנק ישראל יעדיף לראות לאן נושבת האג'נדה הכלכלית של הממשלה הבאה ומי יעמוד בראש משרד האוצר לפני שיחליט ללכת על מהלך של ריבית שלילית. לגבי הרחבה כמותית, עליה כבר רמז בנק ישראל לפני מספר חודשים, נראה כי מדובר במהלך שנכון לעכשיו רחוק מאיתנו, שכן קשה מאוד לבצע הרחבה כמותית במשק כה קטן".

פריגו וטבע רשמו היום ירידות. טבע, נזכיר, פרסמה ביום שלישי הצעה רשמית לרכישת המתחרה מיילן תמורת 82 דולר למניה ובסך הכול כ-41 מיליארד דולר. העסקה, אם תתבצע, תשולם 50% במזומן ו-50% במניות. לאחר הדיווח פרסם העיתון וול סטריט ג'ורנל ניתוח להצעת הרכש ובה נטען כי "העסקה מאוד יקרה וכבדה עבור טבע".

בתוך כך, דירקטוריון מיילן דחה היום פה אחד את הצעתה של טבע לרכישת החברה תמורת 41 מיליארד דולר. דירקטוריון מיילאן טוען כי "ההצעה של טבע מעריכה בחסר גדול מאוד" את החברה. (לסיפור המלא)

מושב רם און מוכר 65% ממניות פולירם לקרן פימי של ישי דוידי תמורת 347 מיליון שקל.

פחות מחודש לאחר שדיווחה על כישלון בניסוי בתרופה לטיפול בפסוריאזיס, חברת התרופות כן פייט הודיעה היום כי ניתוח מלא של תוצאות ניסוי שלב II/III שלה בתרופה מראה כי התרופה יעילה. (לסיפור המלא)