כן פייט: "בעצם הניסוי בתרופה לפסוריאזיס הוא הצלחה"

פחות מחודש לאחר שדיווחה על כישלון בניסוי בתרופה לטיפול בפסוריאזיס, מודיעה החברה כי בניתוח נוסף של נתוני מחקר שלב II/III בפסוריאזיס, התקבלו נתונים חיוביים אשר תומכים בהמשך הפיתוח של התרופה

פחות מחודש לאחר שדיווחה על כישלון בניסוי בתרופה לטיפול בפסוריאזיס, חברת התרופות כן פייט , הודיעה היום (ב') כי ניתוח מלא של תוצאות ניסוי שלב II/III שלה בתרופה מראה כי התרופה יעילה.

בחודש מארס החברה הודיעה כי התרופה נכשלה ביעד העיקרי של הניסוי - לא הצליח להראות הבדל מובהק בתסמיני הפסוריאזיס בין קבוצת הטיפול לקבוצת הביקורת לאחר 12 שבועות טיפול. עם זאת, הניסוי נמשך עד שבוע 32, כאשר בשבוע 16 עברו כל החולים לקבוצת טיפול.

על פי הניתוח המלא הנחשף היום, מסתבר כי לאחר 32 שבועות, 33% מהחולים השיגו ציון 75 במדד הפסוריאזיס (כלומר ניקיון של 75% מהעור) ואילו 20% השיגו ציון 90 (ניקיון של 90% מהעור). אמנם לא ניתן כאן להשוות לקבוצת ביקורת, משום שמשבוע 16 כל משתתפי הניסוי קיבלו את התרופה, אולם נמצא כי אם משווים בין התוצאה של כל חולה בשבוע 16 לעומת התוצאה שלו בשבוע 32, ישנו שינוי מובהק.

לדברי החברה, זוהי תוצאה בעלת משמעות, משום שעד שבוע 16, כל השפעות הפלצבו (ההשפעה הפסיכולוגית של עצם נטילת תרופה) היו אמורות כבר להתקיים, ולכן אינן יכולות להסביר את ההבדל בתוצאה בשבוע 16 לעומת שבוע 32.

מנכ"ל כן פייט, פנינה פישמן, מוסיפה כי: "ציון 90 הוא לא כזה שאפשר בכלל להשיג באמצעות פלצבו". מדוע לא נבחנו התוצאות מלכתחילה בשבוע 32? המעקב עד שבוע 32 נועד לוודא שהאפקט לא נעלם אחרי תקופה, כפי שקורה בחלק מן התרופות המתחרות. מסתבר שאצלנו התופעה היא הפוכה - האפקט גובר עם הזמן. ראינו זאת גם בהתוויות אחרות שלנו, כמו דלקת מפרקים שגרונית".

היום עולה מניית כן פייט ב-28% והחברה נסחרת לפי שווי של 115 מיליון שקל. ביום ההודעה על אי השגת היעד העיקרי של הניסוי, ירדה המניה 61% והחברה נסחרה לפי שווי של כ-70 מיליון שקל. כעת כן פייט תצטרך להיכנס לניסוי נוסף שבו היעד העיקרי יהיה התוצאה בשבוע 32.