הקוד האתני: רשת סאקס משיקה קולקציית אביב ייחודית

מי שמחשיבה את עצמה למתלבשת אורבנית מעודכנת, קרוב לוודאי שתשמח לאמץ לארון הבגדים שלה כמה פריטים מהקולקציה האביבית החדשה של סאקס

מתוך הקולקציה החדשה של סאקס/ צילום: יניב אדרי
מתוך הקולקציה החדשה של סאקס/ צילום: יניב אדרי

מבט מהיר בקולקציה של סאקס יזהה בה את כל הגזרות והטרנדים הנפוצים העונה. המראה הכללי הוא לא רשמי בעליל אלא סקסי ומתוחכם, והעיצובים הם פשוטים ופרקטיים, אבל תמיד עם איזשהו גורם הפתעה. גם הדגמים שנראים לכאורה קלאסיים ופשוטים, מקבלים פרשנות מודרנית ועכשווית ומי שמחשיבה עצמה למתלבשת אורבנית מעודכנת, קרוב לוודאי שתשמח לאמץ לארון הבגדים שלה כמה פריטים מהקולקציה האביבית החדשה והייחודית של סאקס.

אז מה בקולקציה? כמו תמיד, גולת הכותרת בסאקס היא המגע המלטף של הבגדים, שעשויים מבדים שמפנקים את הגוף. לא בכדי, במהלך שנותיו צבר המותג מוניטין איכותי, תוך שימוש בחומרי גלם באיכויות גבוהות במיוחד כמו כותנה טהורה, משי, קשמיר ועוד. הפעם, הדגמים הרפויים עשויים בדי פשתן, וואל, כותנה, משי והגזרות מדויקות ורחוקות מהגוף, בדגש על התאמה מדויקת למזג-האוויר המקומי, באווירת החופש הנצחי.

3 קבוצות מרכזיות בקולקציה: המונוכרומטית, המאופיינת באלגנטיות ארצית, שמייצגת לדברי המעצבות חיבור לאדמה. הבדים עוברים שטיפות טבעיות ואפקטים של קימוט, המקנים שיק בוהמייני טבעי, המתפתח דרך קונספט מחוספס של ניגודים לשלם השווה יותר מסך חלקיו. הצבעוניות, בהתאם לרוח הטבע, נעה בין חול ים, כחול שמיימי על כל גווניו המשתנים, וססגוניות קייצית מרעננת של אפרסק, בננה ומנטה.

חלקה השני של הקולקציה משקף הלך-רוח אקזוטי ונועז יותר, בהשראת אפריקה הרחוקה, עם הדפסים מקוריים, ברוח השבטיות, המופיעים על גבי שמלות, מכנסיים, חולצות וגופיות, חלקם משולבים עם רקמות צבעוניות במיוחד בטקסטורות ובטכניקות שונות, כולל אוסף גלביות מרשים. הקבוצה השלישית כוללת מיני קולקציה שעוצבה "הישר מתוך הפנטזיה", לדברי המעצבות, בשילוש הקלאסי - שחור/לבן/דנים, עם מגוון פריטים מינימליסטיים בשילובים של פריטים חלקים, פסים, ורקמות, בדגש על פריטי דנים יפהפיים, ברקמות חרוזים בטכניקה ידנית.

המותג הישראלי סאקס ציין לא מכבר 30 שנה להיווסדו - הישג לא מבוטל בכלל בנוף המתעתע והלא יציב של תעשיית האופנה המקומית. סאקס נוסדה על-ידי משפחת חלפון בשנת 1983 עם חזון גדול וניהול מודרני. מאז, ללא רקע פורמלי בעיצוב אופנה, המעצבת הראשית רונית חלפון מציעה מדי עונה קולקציות בגדים שזוכים לביקוש ולהצלחה. בשנת 2007 רכשה קבוצת פוקס בעלות על כ-50% מבעלות סאקס יחד עם משפחת חלפון וכיום מונה הרשת 17 חנויות בארץ, ומשווקת את המותג בלמעלה מ-1,000 חנויות באירופה.

■ טווח מחירים: 270-980 שקל. להשיג בחנויות הרשת.