חנן מור רכשה שני מרכזים מסחריים בחריש עבור 22 מ' ש'

הקבוצה רכשה את חלקם של קרן JTLV, חברת יהודה רחמים וחברת זלמן בראשי ■ עם הרכישה תחזיק קבוצת חנן מור בשני מרכזים מסחריים בעיר בהיקף כולל של כ-15.5 אלף מ"ר

קבוצת חנן מור רכשה את חלקם של קרן JTLV, חברת יהודה רחמים וחברת זלמן בראשי, במרכז מסחרי בחריש עבור 22 מיליון שקל. מדובר במרכז מסחרי בשטח של 7,500 מ"ר שעתיד להיבנות במרכז העיר החדשה. עם הרכישה תחזיק קבוצת חנן מור בשני מרכזים מסחריים בעיר בהיקף כולל של כ-15.5 אלף מ"ר. הרכישה של זכויות השותפים במרכז המסחרי מבטלת למעשה שותפות טרייה שהוקמה לפני כשנה בין קבוצת חנן מור לבין השותפים האחרים.

באוקטובר 2013 זכתה קבוצת מור במכרז של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לבניית מרכז מסחרי בשטח כ-8,000 מ"ר בחריש ושילמה על הקרקע כולל עלות הפיתוח כ-18 מיליון שקל. במקביל, באותו המועד, זכו זלמן בראשי ורחמים במגרש אחר בעיר, גם הוא להקמת מרכז מסחרי, בשטח של כ-7,500 מ"ר, בעבור כ-16.14 מיליון שקל כולל עלות הפיתוח. מאוחר יותר הצטרפה קרן JTLV שבבעלות עמיר בירם לרחמים ובראשי, ונחתמה גם שותפות בין השלושה לקבוצת חנן מור על שני המרכזים המסחריים. כעת, לאחר כשנה, חנן מור רכש את חלקם של השותפים בעבור 22 מיליון שקל, הכולל את עלות הקרקע, הוצאות הפיתוח וכן החזר הוצאות נוספות למוכרים.

נכון להיום המגרשים עדיין ריקם כאשר הבנייה טרם החלה. בכוונת קבוצת חנן מור לבנות את שני המרכזים המסחריים הכוללים שטחי מסחר ומשרדים בעצמה ולהעמיד את השטחים להשכרה. "שני המגרשים נמצאים היום בשלבי תכנון מתקדמים ועוד כחודשיים נתחיל לשווק את השטחים", כך אמר חנן מור היום ל"גלובס". "המרכזים יכללו שתי קומות מסחר ועוד שלוש קומות משרדים. דמי השכירות המתוכננים לשטחי המסחר יעמדו על בין 120 ל-150 שקל למ"ר לחודש ודמי השכירות בשטחי המשרדים יעמדו על בין 80 שקל למ"ר ל-100 שקל למ"ר בחודש. דמי הניהול מתוכננים לעמוד על כ-25 שקל למ"ר לחודש". עוד הוסיף ואמר מור כי בניית המרכזים המסחריים צפויה לתחילת השנה הבאה.

במקביל, מחזיקה קבוצת חנן מור בעוד שטחי מסחר נוספים בעיר, בשדרה המרכזית, מעל בנייני מגורים, שטח בו זכתה במכרז רמ"י במועד מוקדם יותר. לאחרונה החליטה החברה להעמיד את שטחי המסחר הללו, בהיקף כ-4,700 מ"ר, למכירה. נכון להיום החלה החברה במכירת השטחים במחירים שבין 17.5 אלף שקל למ"ר ל-20 אלף שקל למ"ר לבעלים פרטיים. מדובר בכ-80 חנויות בשטח ממוצע של כ-50 מ"ר.