אדידס חתמה עם באיירן מינכן על חוזה בסך 900 מיליון אירו

ענקית הלבשת הספורט, המחזיקה ב-8.33% מהמניות של מועדון הכדורגל הגרמני, האריכה את ההתקשרות איתו עד לשנת 2030 ■ חסות ההלבשה היקרה ביותר בכדורגל עדיין תישאר בידי מנצ'סטר יונייטד האנגלית (מיליארד אירו ב-10 שנים מאדידס)

רוברט לבנדובסקי, באיירן מינכן / צלם: רויטרס
רוברט לבנדובסקי, באיירן מינכן / צלם: רויטרס

ענקית הלבשת הספורט הגרמנית אדידס, המשמשת אחת מהבעלים של באיירן מינכן (8.33% מההחזקות), האריכה את הסכם החסות שלה עם מועדון הפאר, שהיה אמור להסתיים ב-2020, ב-10 שנים נוספות.

על-פי הדיווחים בגרמניה, העסקה החדשה תיכנס לתוקף באופן מיידי, ותהיה שווה לבאיירן סך של 900 מיליון אירו שיוזרמו לה על-ידי אדידס (כ-60 מיליון אירו בעונה).

התוספת הכספית של החוזה החדש עם אדידס תהיה שווה לבאיירן הגדלת הכנסות של כ-35 מיליון אירו בשנה. היא אמורה לסייע לבאיירן, שהיא קבוצה רווחית כבר למעלה משני עשורים רצופים ונטולת חובות (הצליחה לאחרונה לסיים לשלם את כל התחייבויותה עבור בניית אצטדיון האליאנץ ארנה) - לבצע פעילות מאסיבית בשוק ההעברות.

מלבד אדידס, הבעלים הנוספים של הקבוצה הבווארית הם חברת הביטוח אליאנץ ויצרנית הרכבים אאודי (הנשלטת על-ידי פולקסוואגן) - שמחזיקות גם הן ב-8.33% (כל אחת); ביתר 75.01 האחוזים מחזיקים האוהדים.

למרות שמדובר על מבנה עסקה שונה, עקב השותפות של אדידס בבאיירן - בתקשורת האירופית ציינו כי לא מדובר על חסות ההלבשה היקרה ביותר בכדורגל האירופי - שעדיין תישמר למנצ'סטר יונייטד האנגלית, שחתמה עם אדידס על חוזה בשווי 750 מיליון ליש"ט ל-10 שנים (מעל מיליארד אירו, ממוצע של 100 מיליון אירו בעונה). ההסכם של "השדים האדומים" עם אדידס ייכנס לתוקף בעונה הבאה (2015/16).

באיירן הבטיחה בסוף השבוע זכייה באליפות הבונדסליגה השלישית ברציפות שלה, אך אתמול (ג'), זמן קצר לאחר ההודעה על הארכת החוזה עם אדידס, היא הודחה מהגביע הגרמני בשלב חצי הגמר, לאחר הפסד בפנדלים לדורטמונד. בשבוע הבא היא תשחק בחצי גמר ליגת האלופות מול ברצלונה.