הקרב על הארנונה: איגוד לשכות המסחר התלונן נגד משרד הפנים

לטענת נשיא האיגוד, בקשות שהוגשו בשנה האחרונה מצד האיגוד למשרד הפנים בניסיון לקבל נתונים אלה מתוקף חוק חופש המידע נענו חלקית או לא נענו כלל

אוריאל לין / צילום: תמר מצפי
אוריאל לין / צילום: תמר מצפי

איגוד לשכות המסחר בתל-אביב התלונן בנציבות שירות המדינה נגד משרד הפנים, בטענה כי אינו חושף את היקף האישורים שנתן לרשויות המקומיות ב-2014 לשינויים חריגים בתעריפי הארנונה.

לטענת נשיא האיגוד, אוריאל לין, בקשות שהוגשו בשנה האחרונה מצד האיגוד למשרד הפנים בניסיון לקבל נתונים אלה מתוקף חוק חופש המידע נענו חלקית או לא נענו כלל. לתלונתו צירף לין את פניותיו למשרד הפנים החל מאוגוסט 2014, בניסיון להיחשף לנתונים המדויקים אודות האישורים שניתנו לרשויות להעלות את הארנונה.

"משרד הפנים טרם מצא לנכון להעביר לנו, גם במסגרת החומר החלקי שהועבר, את הפילוח המדויק של האישורים שניתנו לרשויות... משרד הפנים גורם לנו לנחש, מספרית, כמה רשויות הגישו בקשה חריגה להעלאת ארנונה ונדחו, וכמה הגישו בקשה להפחתת הארנונה ונדחו", נכתב בתלונה.

משרד הפנים מסר כי "בעקבות פניית איגוד לשכות המסחר הועברו אליו מידע ונתונים שמצויים ברשותנו. בהמשך, היתה פנייה נוספת שבה נדרשו נתונים על שנים קודמות המחייבים השקעה רבה של משאבים, ועל-פי חוות-דעת של משפטני המשרד, מידע זה יש לקבל על-פי חוק חופש המידע. הדבר מחייב את המשרד לפנות לגורמים שונים כדי לאסוף את המידע המבוקש.

"אנו דוחים בתוקף את הטענה על התעלמות מפניות האיגוד, וברשותנו מסמכים המאשרים כי המידע שביקש הועברו לרשותו. בימים אלו המשרד פועל לאיסוף מידע ונתונים נוספים שיועברו לפונים השונים בנושא זה".