ה"מלחמה" נמשכת: פריגו שוב אמרה "לא" להצעה של מיילן

(עדכון) - מיילן הגישה היום הצעת רכש משופרת לרכישת פריגו תמורת סכום כולל של 35.6 מיליארד דולר או 75 דולר במזומן ועוד 2.3 מניות של מיילן על כל מניה של פריגו, ■ פריגו דחתה בשבוע האחרון שתי הצעות רכישה של מיילן

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

הדרמה בשוק התרופות נמשכת. ענקית התרופות מיילן הודיעה היום (ד') כי היא מעלה את ההצעה לרכישת פריגו כך שבעלי המניות בפריגו יקבלו 75 דולר ועוד 2.3 מניות של מיילן על כל מניית פריגו, או סכום כולל של כ-35.6 מיליארד דולר. לאחר שעות ספורות פריגו הודיעה כי היא שוב דוחה על הסף את ההצעה החדשה של פריגו. כך ע"פ דיווחים בתקשורת הזרה.

ההצעה החדשה של מיילן משקפת לפריגו שווי של 232.23 דולר למניה, בהתבסס על מחיר סגירת המניה ב-8 באפריל, התאריך שבו הגיבה המניה להצעה הראשונה לרכישת פריגו.

כפי שנחשף ב"גלובס", מיילאן הציעה לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה או סכום כולל של 29 מיליארד דולר. ההצעה שיקפה פרמיה של 25% על מחיר הסגירה של מניית פריגו ב-3 באפריל. לפני כשבוע, הדירקטוריון של פריגו החליט לדחות פה אחד את הצעת הרכש של מיילאן בטענה כי ההצעה אינה משקפת את ערכה האמיתי ואינה משרתת את האינטרסים של בעלי המניות.

ביום שישי, מיילן הגישה הצעה משופרת לרכישת מיילן, לפיה היא תשלם לבעלי המניות 60 דולר במזומן ו-2.2 מניות שלה על כל מניה של פריגו. ההצעה מעניקה לפריגו שווי של כ-222 דולר למניה. אולם, פריגו דחתה על הסף גם את ההצעה הזו.

נציין כי הצלע השלישית ב"מלחמה" של ענקיות התרופות היא טבע, שהגישה הצעה עויינת לרכישת מיילן תמורת כ-41 מיליארד דולר. מיילן דחתה את ההצעה הזו בטענה כי היא אינה מגלמת את השווי האמיתי של החברה.

טבע הגיבה להצעת הרכש המחודשת של מיילן והודיעה הערב כי היא "ממשיכה להיות מחויבת להפוך את האיחוד מייצר הערך בינה לבין מיילן למציאות, עסקה אשר הינה אטרקטיבית לבעלי מניותיה של מיילן יותר מכל אלטרנטיבה אחרת. אנו ממשיכים להאמין שהאיחוד יספק יתרונות משמעותיים לבעלי המניות, ללקוחות, למטופלים ולעובדים של שתי החברות - יתרונות טובים מדי מכדי שיתעלמו מהם. הצעתנו תספק לבעלי המניות של מיילן פרמיית מזומן מיידית וכן הזדמנות ליטול חלק בפוטנציאל החיובי המשמעותי של החברה המאוחדת - חברה אשר תהיה חזקה ותחרותית יותר, ושתחזיק במקום ייחודי בתעשייה המתפתחת שלנו".