הסכם קיבוצי בלאומי קארד: שכר המינימום יעלה ל-6,000 שקל

עובדים בעלי ותק של שנה לפחות יקבלו תוספות שכר שנתיות באופן דיפרנציאלי, עד לגובה 19% ■ בשנה השנייה והשלישית להסכם, העובדים יקבלו תוספות נוספות בגובה ממוצע של 3%

לאחר יותר משנה של מגעים וסכסוך עבודה אחד, חתמו הערב (ד') לאומי קארד, בניהולו של חגי הלר, ועד העובדים בראשות רעות פבלוביץ וההסתדרות בראשות אבי ניסנקורן, על הסכם עבודה קיבוצי ראשון בחברה, שיהיה תקף למשך 3 שנים, ויחול על 1,500 עובדי החברה.

כפי שפורסם לפני מספר שבועות ב"גלובס", ההסכם כולל העלאה של שכר המינימום ל-6,000 שקלים, שכר גבוה ביחס לשכר המינימום בבנקים ובשאר חברות כרטיסי האשראי.

בנוסף כולל ההסכם תוספות שכר. בשנה הראשונה, עובדים בעלי וותק של שנה לפחות יקבלו תוספות שכר שנתיות באופן דיפרנציאלי, שתגיע במקרים מסוימים עד לגובה 19%. בשנה השנייה והשלישית להסכם, העובדים יקבלו תוספות נוספות בגובה ממוצע של 3%.

נציין כי עלות השכר הממוצעת בלאומי קארד נמוכה בכ-15% מהחברות המתחרות, שם כבר קיים הסכם עבודה קיבוצי מזה כמה שנים. כך לדוגמה, אשתקד עמדה עלות השכר הממוצעת לעובד בלאומי קארד על 14.1 אלף שקלים, לעומת עלות שכר ממוצעת של מעל 16 אלף שקל בישראכרט וכאל.

בדומה להסכם השכר שנחתם באחרונה בבנק לאומי, גם בהסכם בלאומי קארד יש שיפור בהפרשות לפנסיה של העובדים. חלקה של לאומי קארד בהפרשות לפנסיה יגדל עד לגובה של 6.5% מהשכר, וכן יתבצעו הפרשות לפנסיה גם מרכיב התמריצים אותו מקבלים מחצית מעובדי החברה. סוכריה נוספת לעובדים היא מענק חתימה שיינתן לרגל חתימת ההסכם שגובהו יהיה לפי הוותק בחברה והוא יעמוד על עד עשרת אלפים שקלים.

ניסנקורן אמר בעקבות החתימה על ההסכם: " שלוש שנים וחצי אחרי שההסתדרות הובילה להסכם הקיבוצי הראשון בענף האשראי, אנו עדים למהלך היסטורי שמסמל מהפיכה אמיתית. יצרנו מציאות חדשה עבור ארבעת אלפים עובדי הענף, תוך הבטחת ביטחונם התעסוקתי".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, הצטרף לדברי ניסנקורן ומסר: "הנהלת לאומי קארד, בראשות המנכ"ל חגי הלר, הייתה שותפה ראויה למו"מ ואני שמח שהצלחנו לתרגם את האתגרים להזדמנויות".

עו"ד מנחם מליק, ראש חטיבת עובדי הבנקים והאשראי בהסתדרות המעו"ף, הוסיף כי: "לא צריך ללכת הרבה אחורה. רק לפני חמש שנים עובדי חברות האשראי לא היו מאוגדים ותנאי עבודתם ושכרם היה נמוכים משמעותית מהממוצע בתחום הבנקאות. בזכות ההסתדרות, המציאות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה".

יו"ר הועד רעות פבלוביץ הוסיפה: "ההסכם מביא לשיפור משמעותי בתנאי העובדים. היום אנו יוצאים לדרך משותפת במטרה להביא את חברת לאומי קארד לפסגות חדשות ולהוכיח אחת ולתמיד שעובד מרוצה יותר הוא קודם כל עובד טוב יותר".

השיפור בתנאי העובדים יגדיל באופן לא מבוטל את הוצאות השכר בחברת כרטיסי האשראי, שרשמה אשתקד קיפאון בצמיחת הרווחים, ומתמודדת עם לא מעט אתגרים רגולטורים המאיימים לשחוק את הכנסותיה. ועדיין - לאומי קארד בדומה למתחרותיה נהנית מרווחים נאים מדי שנה (אשתקד היא הרוויחה 200 מיליון שקל), והיא יכולה להרשות לעצמה לשפר את התנאים של העובדים.