ירידות קלות בסיום המסחר בבורסה; טבע איבדה 0.9%

הירידה בטבע - למרות דוחות טובים לרבעון הראשון ■ מחזור המסחר הסתכם ב-1.66 מיליארד שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בירידות קלות, על רקע הירידות בוול סטריט ובאירופה. מחזור המסחר הסתכם ב-1.66 מיליארד שקל.

בתום ישיבה שנמשכה יומיים, החליטו כאמור חברי ועדת השוק הפתוח של הפד שלא להתייחס למועד שבו בכוונת הבנק המרכזי לשנות כיוון ולהתחיל להעלות ריביות כך שהוא למעשה אינו פוסל העלאת ריביות בחודש יוני. מהודעת המדיניות המוניטארית עולה עוד כי "יצירת משרות חדשות הואטה אמנם ברבעון הראשון על רקע ההאטה הכללית בכלכלה וגורמים חד פעמיים וחולפים אולם גם נתון זה צפוי להתאושש בהמשך השנה". קונצנזוס האנליסטים בשוק מעריך כי הריביות יעלו רק בספטמבר.

בתוך כך, אתמול פורסם בארה"ב אומדן הצמיחה הראשון לרבעון הראשון של השנה, שאכזב והצביע על קצב צמיחה שנתי של 0.2%, בעוד בשוק ציפו לקצב של 1%. הגורמים לצמיחה הנמוכה היו פגעי מזג האוויר והתחזקות הדולר.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי אפסילון, מציין כי: "הודעת הריבית ה'אנמית' אתמול של הפד מגבירה את רמת האי ודאות בנוגע לריבית בארה"ב. אני סבור שהנתונים שפורסמו בארה"ב לאחרונה ידחו את העלאת הריבית שם לסוף השנה ואולי אף מעבר לזה. כל זה מציב את בנק ישראל בסיטואציה לא נוחה מאחר וככל שהעלאת הריבית בארה"ב תידחה, יש להניח שהדולר ייחלש מה שייאלץ את בנק ישראל לפעול, בין אם על ידי הגברת רכישות המט"ח (כלי לא אפקטיבי) או על ידי הפחתה נוספת של הריבית (עוד כלי שכבר איבד את יעילותו)".

בזירה המקומית, בעוד ראש הממשלה נתניהו פועל במרץ להרכבת הקואליציה, אתמול נחשף ב"גלובס" כי נתניהו תומך בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון מעבר ל-55 מיליארד השקלים שהוקצו לכך בתוכניות האוצר ל-2016. (לסיפור המלא)

טבע דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון עמדו על כ-5 מיליארד דולר, בדומה לרבעון המקביל ב-2014. הרווח הנקי למניה Non-GAAP של החברה הסתכם ב-1.36 דולר, עלייה של 11%. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 4.84 מיליארד דולר ורווח של 1.25 דולר למניה ברבעון. (לכתבה המלאה)

ה"מלחמה" בשוק התרופות העולמי נמשכת. אתמול הגישה מיילן הצעת רכש נוספת לפריגו , בסכום כולל של כ-35.6 מיליארד דולר, אך האחרונה דחתה בפעם השלישית את ההצעה של מיילן. בתגובה להצעה של מיילן, טבע , שעדיין מעוניינת לרכוש את מיילן, ציינה אתמול כי היא "ממשיכה להיות מחויבת להפוך את האיחוד מייצר הערך בינה לבין מיילן למציאות, עסקה אשר הינה אטרקטיבית לבעלי מניותיה של מיילן יותר מכל אלטרנטיבה אחרת". בתוך כך, טבע תפרסם היום את תוצאותיה לרבעון הראשון.

ויגודמן משיב ליו"ר מיילן: "מכתבך מצייר תמונה מעוותת לחלוטין"

קנון , טבע, קמטק ומזור רובוטיקה בולטות במסחר לאחר שחזרו עם פערים חיוביים מניו-יורק. מנגד, ביוליין , נייס וכן פייט , חזרו עם פערים שליליים.