ויגודמן משיב ליו"ר מיילן: "מכתבך מצייר תמונה מעוותת"

מנכ"ל טבע משיב למכתב הבוטה והמעליב שפרסם מנכ"ל מיילן רוברט קורי ■ "אני סמוך ובטוח שבעלי העניין של שתי החברות שלנו לא תומכים או מרוויחים מהטלת רפש ודופי" ■ "לנתב את השיח חזרה להזדמנות המשמעותית"

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

הסאגה בשוק התרופות בעיצומה. מנכ"ל טבע ארז ויגודמן השיב אתמול בערב (ד') למכתב החריף של יו"ר מיילן רוברט קורי. "בהתחשב באווירה החיובית בה התנהלה פגישתנו ביום שישי שעבר וההתכתבות שבאה בעקבותיה, היה זה מאכזב מאוד לראות שמכתבך מיום 27 באפריל אימץ טון כה שונה", כתב ויגודמן.

המכתב החריף של קורי הגיע לאחר שטבע פרסמה הצעת רכישה עויינת למיילן, תמורת כ-41 מיליארד דולר.

"מכתבך מצייר תמונה מעוותת לחלוטין של טבע ומתעלם מהמורשת העשירה שלה, מתרבותה הייחודית, מהישגיה המובילים בתעשייה, ומתרומותיה אשר עזרו למטופלים ומערכות בריאות ברחבי העולם, תוך שהיא מייצרת ערך משמעותי וארוך טווח לבעלי המניות שלה", לשון המכתב.

חיים הורביץ: "יו"ר מיילן הוא איש גס-רוח עם אגו עצום"

ויגודמן המשיך עוד: "אני סמוך ובטוח שבעלי העניין של שתי החברות שלנו לא תומכים או מרוויחים מהטלת רפש ודופי, שחזור היסטוריה עתיקת יומין או הצגה סלקטיבית של עובדות. במקום זאת, אני מעדיף לנתב את השיח חזרה להזדמנות המשמעותית ליצירת ערך שהשילוב בין טבע ומיילן יכול להביא לבעלי המניות ובעלי עניין נוספים של שתי החברות שלנו. התמקדותנו הייתה ותישאר במחויבות העמוקה שלנו להשלמת העסקה בהקדם האפשרי. בהתאם לכך, עודנו מוכנים לדון עמך ועם הדירקטוריון של מיילן, ובמקביל להמשיך לקדם את השגת אישורי ההגבלים העסקיים הנחוצים ואת הקשר החיובי עם בעלי המניות של מיילן וטבע".

בהמשך המכתב, מנכ"ל טבע השיב על הטענות השונות שציין קורי במכתבו. לגבי הטענה כי ההצעה של טבע אינה מעריכה כראוי את מיילן ואת סיכויי הצלחתה, כתב ויגודמן כי "הצעתנו במזומן ומניות על בסיס שווי של 82 דולר למניה מגלמת ערך הוני כולל של כ- 43 מיליארד דולר עבור מיילן. הצעה זו תעניק לבעלי המניות של מיילן פרמיה של 48.3% על מחיר המניה הבלתי מושפע של מיילן בגובה 55.31 דולר נכון ליום 10 במארס, 2015, שהינו יום המסחר האחרון שקדם להפצתן של הספקולציות הנרחבות בדבר עסקה בין טבע ומיילן".

ויגדומן הדגיש כי "נקודת מבט זו על מחיר המניה הבלתי מושפע שלכם, והפרמיה הגלומה בהצעתנו, משותפת גם לפריגו, חברה עם נקודת מבט עצמאית ובעלת חשיבות להערכת ערכה של מיילן. יתרה מזאת, ראוי לציין את נכונותך למסור חלקים משמעותיים מהבעלות בהונה של מיילן לבעלי המניות של פריגו בהנחה משמעותית בהשוואה לפרמיה המוצעת על ידינו, שלא לומר דבר על מחיר המינימום המוצהר על ידך כתנאי להתקשרות עמנו. הצעתך המשופרת לפריגו היום לוקחת אף יותר ערך כלכלי מבעלי מניותיך בכדי לנסות ולהשיג עסקה שכבר כעת הינה מאותגרת פיננסית ומבחינות אחרות".

בהמשך, ויגודמן ציין כי "בניגוד לאמירתך בדבר 'הורסת ערך וצמיחה', קיים קונצנזוס לפיו איחוד בין חברותינו יאפשר לבעלי המניות של מיילן וטבע לחלוק את הערך המשמעותי אשר ייווצר כתוצאה מהסינרגיות המשמעותיות וההתאמה האסטרטגית הגלומות בעסקה".

בנוגע לטענה כי טבע לא בחנה לעומק את המשמעויות של ההגבלים העסקיים בעסקה שכזו, ויגודמן ציין כי "טבע מצפה שניתן יהיה לסיים את כל הבחינות הרגולטורית של העסקה ב- 2015. בנוסף, טבע בטוחה שהיא תוכל לעמוד באותו חלון הזדמנויות בן שבעה חודשים שמיילן הציבה להצעתה עבור פריגו. בהתאם לכך, ב- 22 באפריל, 2015, טבע הגישה הודעת טרום מיזוג בכפוף לחוק Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 (HSR) וכבר החלה בתהליך טרום ידוע מול המועצה האירופית".

לדבריו, "לטבע רקורד מוכח של הצלחות בהשגת אישורים בזמן הנדרש במצבים דומים. בכל אחת מהרכישות של IVAX, Barr, ו- Cephalon, הסכמנו במהירות על המכירות הדרושות והמהלכים האחרים הנחוצים והצלחנו לסגור את העסקאות האמורות תוך פחות משישה חודשים... לסיכום, טבע לא רואה אישורים רגולטוריים כחסם משמעותי לעסקה עם מיילן ואנו מצפים שניתן יהיה להשלים את העסקה המוצעת עד סוף 2015. אנו מוכנים לדון אתך ועם יועציך בכדי לבחון את פתרונותינו המוצעים וכדי לספק לכם את ההבהרות הנחוצות לכם בנושא".

בהתייחסו לטענה של קורי בדבר חוסר התאמה תרבותית בין החברות, מנכ"ל טבע ציין כי "לטבע יש היסטוריה של למעלה מ- 100 שנה והיא מוכרת ברבים בחלוצה גלובלית מובילה שלא פחות מאשר יצרה את השוק הגנרי בארה"ב והביאה את אותו המודל לשווקים אחרים, ובכך היטיבה באופן משמעותי עם מטופלים ומערכות בריאות ברחבי העולם".

ויגודמן התייחס בנוסף להישגים של טבע ולערך שהיא הביאה לבעלי המניות במשך ההסיטוריה שלה, ובסיכום דבריו פנה שוב לקורי. "אני מסכים איתך לגמרי שהיה עדיף בהרבה לו היינו מנהלים דיון פרטי כדי לבחון את העסקה. עם זאת, לא הותרת לנו ברירה מלבד להפוך את הצעתנו לפומבית, וזאת בעקבות דחייתך המוקדמת והציבורית את הצעתנו הפוטנציאלית לפני שהיתה לנו ההזדמנות להציע אותה. קשה לראות כיצד הדחייה המקדמית שלך, הודעתך על ההצעה לפריגו עוד לפני שהדירקטוריון שלך אפילו הגיב להצעת טבע והטון של מכתבך - עולים בקנה אחד עם מילוי האחריות שלך תחת כל מסגרת חוקית או עסקית".