הסכסוך עם מגה: מנכ"ל עדן טבע עצר רכישת סחורה לרשת

המנכ"ל, גיא פרוביזור, דורש ממגה להמשיך ולהרים כספים לעדן טבע מרקט, תוך סירוב לדילול האחזקות שלו ברשת

גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר
גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר

עוד שלב בקרב כיפוף הידיים בין רשת מגה של קבוצת אלון, לגיא פרוביזור, השותף שלה ברשת המזון האורגני עדן טבע מרקט: פרוביזור עצר את רכישת הסחורה לרשת, וזאת מתוך ניסיון לאלץ את מגה להמשיך ולהזרים לה כספים.

מגה מחזיקה ב-51% ממניות הרשת האורגנית, בזמן שפרוביזור מחזיק ב-49%. במסגרת הסכם רכישת השליטה ברשת הסכימה מגה כי ככל שיצטרכו להזרים כספים לעדן טבע מרקט, היא זו שתישא בהזרמת הכספים.

אלא שכעת, 8 שנים לאחר שביצעה את רכישת השליטה, רשת עדן טבע מרקט, המנוהלת על-ידי פרוביזור, אינה עונה על התחזיות, בלשון המעטה. גם היום הרשת אינה רווחית, ופרוביזור דורש ממגה להמשיך ולהרים לה כספים, תוך סירוב לדילול האחזקות שלו ברשת. מגה, נציין, כבר הזרימה לאורך התקופה עשרות מיליוני שקלים לרשת.

מנכ"ל קבוצת אלון הנכנס, אביגדור קפלן, נחוש כנראה לעשות סדר בדברים, ולכן נעצרה הזרמת הכספים שנמשכה ללא כל עכבות בשנים האחרונות.

בקרב הנוכחי עצר תחילה פרוביזור את התשלומים לחלק מספקי הרשת, ואלה עצרו מצדם את אספקת הסחורה. עצירת התשלומים גרמה למגה להזרים לפני ימים אחדים כמה מיליוני שקלים (מגה מסרבת לחשוף הסכום המדויק - א"ח). בצעד הנוכחי נוקט פרוביזור למרות ההזרמה האחרונה.

מחד טוען פרוביזור: "אני במלחמה על פרויקט החיים שלי" - אבל באותה נשימה ממש הוא לא מספק הסבר מדוע הוא נוקט אם כך צעדים שעלולים להזיק לרשת, אותה רשת שהוא מכנה "פרויקט חיים".

ממגה נמסר בתגובה: "לאחרונה התגלו חילוקי דעות מסחריים בנוגע לאופן ניהול ופיתוח הרשת בין השותפים. אנו פועלים לפתרון הנושא בהקדם, על מנת שעדן תמשיך במגמת הפיתוח והצמיחה שלה, ועושים ככל שניתן כדי שאספקת המוצרים למדפי הרשת לא תיפגע".