ליצמן מאשר שרוטשטיין בדרך להדסה: "הוא הטוב ביותר"

ליצמן חשף כי זכה כבר לאישור מצד כל הגורמים לרבות ארגון נשות הדסה ומשרד האוצר, על אף מקרים רבים של חוסר מינהל תקין מצד רוטשטיין בשנים האחרונות ■ "אני לא טיפוס של פתרונות סטנדרטיים"

מחזיק תיק הבריאות המיועד, חבר הכנסת יעקב ליצמן, אישר היום (ב') כי הוא הציע למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא (תל השומר), פרופ' זאב רוטשטיין, לנהל את המרכז הרפואי הדסה שנקלע בשנים האחרונות למשבר פיננסי כבד.

בשיחה עם "גלובס" סיפר ליצמן לראשונה כי הוא זכה להסכמת כל הצדים הנוגעים בדבר לרבות ארגון נשות הדסה ומשרד האוצר, זאת אף שלפי הערכות באגף החשבת הכללית באוצר לא התלהבו מהמינוי לאור מקרים רבים של חוסר מינהל תקין בהם פרופ' רוטשטיין היה מעורב. יצוין כי לאוצר משקל שווה ערך למשרד הבריאות בוועדה שמאשרת את המינויים הבכירים בהדסה, בהתאם להסכם ההבראה שנחתם אשתקד.

"לא התעלמתי מההתנהלות של רוטשטיין בעבר וגם מהיחסים הבעייתיים שהיו בינינו, אבל כשאתה צריך מנהל שיטלטל את בית החולים הזה לאור המשבר שהוא עבר, אני לא רואה בן אדם טוב יותר מרוט שטיין ואני גם בטוח שהוא יצליח במשימה", הוא הסביר.

לדבריו, "אני לא טיפוס של פתרונות סטנדרטיים כי אני חושב מחוץ לקופסה". ליצמן מבהיר כי הוא מודע למסר הבעייתי לכאורה שעלול לעבור בעצם המינוי הזה, כאילו המדינה מתעלמת משורה של אירועים בעייתיים מאוד מצד הנהלת תל השומר שזכו גם לביקורת נוקבת מצד מבקר המדינה.

עם זאת, הוא אומר ללא היסוס: "בסופו של דבר המסר שאני רוצה להעביר הוא שאנחנו רוצים את הניהול הכי טוב שיכל להתאים כרגע להדסה". ליצמן אף מותח ביקורת על הנהלים הקיימים של משרד הבריאות ומשתמע ממנו כאילו הנהלים הם האשמים בכך שיש מי שעבר עליהם: "צריך לשנות את הנהלים הסטנדרטיים של משרד הבריאות וגם את יכולת האכיפה. אני למשל לא היתי מעמיד לדין את פרופ' וינקלר משיבא או את שלושת הרופאים מפרשת התיירות הרפואית באיכילוב, אלא מזהיר אותם פעם אחת ובפעם הבאה דואג שיילכו הביתה".

כבר בחודש שעבר חשף "גלובס" לראשונה כי ליצמן הורה להנהלת הדסה להקפיא את עבודת ועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל, זאת אף שעדיין לא נכנס רשמית לתפקיד. כבר אז הוא אישר כי הוא שוקל להמליץ בעצמו על מועמדים נוספים, זאת לאחר שלא התקבלה עוד החלטה בדבר מועמד סופי. עד לאחרונה נראה היה כי המועמד הבולט ביותר הוא פרופ' יצחק קרייס, כיום בכיר בשיבא ובעבר קצין רפואה ראשי בצה"ל. עם זאת, המועמדות שלו זכתה לביקורת מצד מי שסברו כי לא ניתן לאייש את המשרה בידי מי שעדיין לא ניהל בפועל בית חולים, ודאי לא מרכז רפואי גדול הכולל שני בתי חולים (עין כרם והר הצופים).

"גלובס" חשף בשנים האחרונות שורה של עבירות לכאורה על מינהל תקין במרכז הרפואי שיבא, שהביאו בחלק מהמקרים לנקיטת צעדים מצד משרד הבריאות, החשבת הכללית במשרד האוצר ומבקר המדינה. בין היתר נחשף כי הנהלת שיבא הסבה על דעת עצמה מבנה של משרד השיכון ועמידר המיועד לסטאז'רים לרפואה, לטובת מלונית עבור תיירי מרפא מחו"ל. כמו כן נחשף כי פרופ' רוטשטיין, חובב תעופה ידוע, החל בבניית שדה תעופה למסוקים פרטיים ללא האישורים המתאימים, כאשר עוד לפני תום הליך הבנייה הסכים לאפשר במקום חניה לשני מסוקים של בעלי הון - אחד מהם הוא אורי אדלסבורג, הבעלים של חברת אדלטק שמחזיקה מספר תחנות כח פרטיות. ההתקשרות עימם נעשתה ללא הליך מכרזי. גורם במערכת הבריאות הגדיר את המהצפוי כ"שערוריה".

יצוין כי פרופ' רוטשטיין, שצפוי לצאת לגמלאות בעוד כשנתיים, טרם אישר פורמלית כי הוא נענה להצעה. במשרד האוצר עדיין לא הגיבו לפניית "גלובס".

מארגון נשות הדסה נמסר: "ישנה ועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון, כפי שנקבע בהסכם ההבראה. אנו נמשיך ונפעל בהתאם לנוהל מחייב זה".