המזכירה שהפכה למנכ"לית

בלי שום תואר אקדמי הצליחה רינה טל לסגור מעגל ולהפוך ממזכירה זמנית בקניון איילון למנכ"לית הקניון. היום היא כבר רואה את התחנה הבאה: "אני רוצה להיות ראש עיר, ולהרים ערים כמו שאני מרימה קניונים"

רינה טל / צילום: אריק סולטן
רינה טל / צילום: אריק סולטן

כשהתיישבה לראשונה על כיסא המנכ"לית, חזרה אחורה בזמן 20 שנה. היא הגיעה אז לראיון באותו חדר, שהיה של המנכ"ל בני דקל, כדי להתקבל לתפקיד מזכירה מחליפה. בחורה צעירה, מרוגשת ומפוחדת, שנשלחה ממשרד כוח-אדם לעבודה הראשונה שלה בקניון הגדול בישראל. הוא קיבל אותה לתקופת ניסיון קצרה, אבל היא ידעה למנף את זה קדימה. מאוד קדימה.

"אחרי שהתמניתי לתפקיד מנכ"לית קניון איילון, בני הגיע עם זר חמניות, התיישב בכיסא מולי - אותו כיסא שבו ישבתי אני כמועמדת - ובירך אותי".

ב-7 השנים האחרונות אחראית רינה טל (51) ל-2,000 עובדים ו-180 חנויות. הקניון, שמשתרע על פני 33 אלף מ"ר, הגיע ב-2014 לפדיון של 750 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות הובילה אל את הרחבתו לקומה שנייה, שמשתרעת על פני 10,000 מ"ר, ובמרץ ניצחה על הפתיחה החגיגית. דמי השכירות למ"ר עומדים על 250-750 שקל, וב-2015 צפוי הפדיון, לדבריה, להגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.

"יש לי חיבור מאוד רגשי לקניון הזה, כי עשיתי בו מעגל שלם - התחלתי כמזכירה, הפכתי מנכ"לית, וכעת נפתח מחדש הקניון שגדל ושופץ. זה כמו שאני מסתכלת על הילדה שלי, כמה היא גדלה. אני מאוד מחוברת לשיטת הניהול הפתוחה של דנה עזריאלי (בעלי הקניון, ב"ב). רק לפני חודש נסענו יחד ללונדון לסיור קניונים מעשיר. האתגר שלנו הוא להחזיר אותו לראש הפירמידה של הקניונים".