פנייה ליועמ"ש: להורות על השעייתו המיידית של שמעון גפסו

גפסו, ראש עיריית נצרת עילית שהורשע בשוחד, נידון לעונש קל של עבודות שירות ללא קלון - וחזר לעבודתו כראש העיר ■ כעת דורש סגנו להשעותו שוב, וזאת בשל כתב האישום השני נגדו

סגן ראש עיריית נצרת עילית, אלכסנדר גדלקין, שהוא גם ממלא-מקום ראש העיר, פנה אתמול (א') אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה להורות על השעייתו המיידית של שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית.

כזכור, בשבוע שעבר דחה שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, את בקשת הפרקליטות לשלוח למאסר בפועל את גפסו שהורשע בשוחד, והטיל עליו עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 20 אלף שקל. בנוסף, השופט דחה את בקשת הפרקליטות להטיל על גפסו קלון בגין מעשיו.

לאור העובדה שלא הוטל עליו קלון, גפסו חזר לעבודתו כראש העיר. עם זאת, בימים אלה מתנהל משפט נוסף נגדו, שבו הוא מואשם בלקיחת שוחד והפרת אמונים. במשפט הנוסף נאשם גפסו כי במהלך ההתמודדות על ראשות העיר הבטיח לארגן משרות בעירייה.

"אני מבקש כי תשתמש בסמכותך מכוח חוק הרשויות המקומיות ותורה על הגשת בקשה דחופה לוועדה להשעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום, לצורך השעייתו המיידית של מר שמעון גפסו מתפקידו כראש עיריית נצרת עילית; וכן, לבקשם לקבוע כי ההחלטה בדבר השעיה תחול רטרוספקטיבית למן הגשת כתב האישום השני", כתב גדלקין לוינשטיין באמצעות עוה"ד רחל בן-ארי וגילי שפר-יופה.

לטענת סגן ראש העיר, "בתקופה הקצרה שעומדת לרשות גפסו בכיסא ראש העירייה, בכוונתו לבצע רה-ארגון פרסונלי שיאפשר לו לשלוט בעירייה, 'בשלט רחוק', בתקופת היעדרותו הקרובה".

לפי הפנייה, "בפועל, יותיר אחריו גפסו במסע ההרס שלו אדמה חרוכה, יוריד לטמיון את כל הישגי העירייה בתקופת כהונתו של גדלקין בשנה האחרונה ויגרום לנזק כבד לקופה הציבורית".