לאישה שייעצה ל-3 נשיאי ארה"ב יש עצה מועילה עבורכם

ככל שתרגיש יותר נוח לגבי חוסר הוודאות - כך יהיה לך יותר קל להתמודד עם השינויים, אומרת ל"ליידי גלובס" מרשה וידר, שמסבירה איך לא לפספס הזדמנויות ולחבל בחלומות

 לידה בצבעים, צילום מעובד 73X55 / צילום: דויד יעל
לידה בצבעים, צילום מעובד 73X55 / צילום: דויד יעל

את מרשה וידר פגשתי בפעם הראשונה לפני חצי שנה בבוורלי הילס. לחלל בית הקפה נכנסה אישה קטנה עם אנרגיה גדולה. רוב המנטורים שאני פוגש רוצים להגיע לארץ, אבל וידר מייד קבעה תאריך, התאריך הוביל לתוכנית, ומיד עבר לביצוע. היא מגשימת חלומות מקצוענית, גם של עצמה.

וידר, 58, עבדה עם שלושה נשיאים אמריקאים - ג'ימי קרטר, רונלד רייגן וג'ורג' בוש האב - ומאחוריה 14 ספרים. "רובנו חיים בתפיסה שאולי ביום מן הימים - אחרי שנפרוש, או כשהילדים ייצאו מהבית, או כאשר יהיה לנו זמן נוסף או כסף, מה שכנראה לעולם לא יקרה - נשקול לממש את החלומות שלנו", היא אומרת בראיון ל'ליידי גלובס'. "אנשים צריכים לזהות את מה שבאמת חשוב להם, ולנוע קדימה. ליצור את החיים שהם רוצים, ולא רק להגיב למה שהחיים מציעים להם".

- איך את מגדירה שינוי בחיים?

"מישהו אמר פעם שהדבר הקבוע היחיד בחיים הוא השינוי. אנחנו משתנים, החיים משתנים, העולם משתנה. פעם ראיתי שלט קטן על צנצנת טיפים בבית קפה שאמר If you are afraid of change, leave it here. העצה הטובה ביותר שאני יכולה להציע לתקופה של שינויים גדולים, היא להרגיש נוח עם חוסר הוודאות. רובנו רוצים הרבה ודאות - ערבויות, ביטחונות והבטחות. אבל החיים לא עובדים ככה. אז ככל שתרגיש יותר נוח לגבי אי הוודאות, כך יהיה לך יותר קל להתמודד עם מה שהחיים נותנים לך, והם נותנים הרבה".

* הכותב הוא יזם, מנטור, מנכ"ל ובעלי חברת מנטורס צ'אנל