אושרה להפקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה בירוחם

השכונה, שעתידה להתפרש על פני 730 דונם בדרומה של ירוחם ולכלול 632 דירות חדשות, תחבר בין שכונות המגורים החדשות בעיר למוקדי המשיכה התיירותיים שבסביבותיה

ירוחם / צילום: איל יצהר
ירוחם / צילום: איל יצהר

ועדת דיור לאומי (וד"ל) דרום אישרה אתמול להפקדה תכנית חדשה של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונה חדשה בירוחם. השכונה, שעתידה להתפרש על פני 730 דונם בדרומה של ירוחם ולכלול 632 דירות חדשות, תחבר בין שכונות המגורים החדשות בעיר למוקדי המשיכה התיירותיים שבסביבותיה - נחל שועלים והמכתש הגדול.

על פי הודעת רמ"י, השכונה החדשה צפויה להתאפיין בבנייה רוויה לצד בנייה צמודת קרקע, כש-158 מהדירות החדשות שיוקמו בבנייה רוויה יהיו דירות קטנות של עד 100 מ"ר. בסך הכל ייבנו בשכונה 178 יחידות דיור בבנייה רוויה עם חצר פנימית, בנוסף ל- 60 יחידות דיור בבנייה מדורגת צמודת קרקע, 58 צמודי קרקע המחוברים אחד לשני, 262 צמודי קרקע לדו-משפחתי במגרשים של כ-700 מ"ר כ"א, ו-74 יחידות צמודות קרקע במגרשים של 1.5 דונם הכוללים עד 4 יחידות לאירוח ולתעסוקה. השכונה תוקם בסמוך ל"מתחם לתיירות מדברית" - תכנית נוספת בתוקף שעתידה לכלול חוות חקלאיות תיירותיות.

ברמ"י אומרים כי בשל קרבתה של ירוחם לעיר הבה"דים, תהווה העיר מוקד לביקושים ותהנה מהסדמנות נדירה לצמיחה חברתית, כלכלית ואורבנית.

חגי סלע, מנהל התכנון במרחב דרום ברמ"י, אומר כי "בשנים האחרונות מרכזת רשות מקרקעי ישראל מאמץ לקידום תוספות דיור משמעותיות בירוחם כחלק מהיערכותה של העיר לקליטת צה"ל בנגב". לדבריו, מאמצי רמ"י מתקיימים בשיתוף פעולה עם ראש העיר ירוחם מיכאל ביטון ומטרתם להביא לקליטת אוכלוסייה ב"רמה סוציו אקונומית גבוהה".

התכנית מקודמת על ידי החברה המתכננת "יער-קורין" והאדריכלים חיליק ועופר קורין.