עובד תבע 155,000 ש', קיבל 3,354 ש' וישלם 5,000 ש' הוצאות

איגור סרקיסוב, שעבד בפרינט אלקטרוניקס כמפעיל מכונה, פוטר לאחר כ-4 שנים, קיבל תשלום על תקופת הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים ודמי תגמולים בסך 30 אלף שקל - אך החליט לתבוע סכום גבוה פי חמישה

 

לא תמיד כדאי למהר ולהגיש תביעה נגד מעסיק, בלי לבדוק היטב את הטענות ואת הזכאות לתשלום, אחרת פסיקת הוצאות עלולה להיות גבוהה יותר מהסכום לו זכאי העובד לקבל.

זהו סיפורו של העובד איגור סרקיסוב, שעבד בחברת פרינט אלקטרוניקס כמפעיל מכונה, ולאחר תקופת עבודה של כ-4 שנים (46 חודשים) פוטר מעבודתו בשל מה שנטען על-ידי המעסיק כ"התנהלות בעייתית". עם פיטוריו קיבל סרקיסוב תשלום עבור תקופת הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים ודמי תגמולים בסך כולל של 30 אלף שקל.

סרקיסוב הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בה דרש תשלום עבור הפרשי שכר בגין שעות נוספות, הפרשי תשלום בגין הודעה מוקדמת, דמי חופשה שנתית, פיצוי בגין היעדר הפרשות לפנסיה, דמי חגים - וגם פיצוי לא ממוני בגין הפרת הסכם ועוגמת-נפש.

פרינט אלקטרוניקס פירטה בבית הדין, באמצעות עו"ד יריב ויור ממשרד ויור-ליברובסקי, את חישוב התשלומים לעובד בגין כל סעיף וסעיף אשר הועלו בתביעתו.

בית הדין קיבל את הפירוט שהציגה החברה, להוציא הפרשי תשלום בגין חופשה שנתית בסך 3,354 שקל. לגבי שאר הסעיפים, בית הדין קבע כי המעסיק חישב אותם בצורה נכונה ומדויקת.

סרקיסוב גם טען כי החברה לא העבירה תשלום לפנסיה מתחילת תקופת עבודתו. הוא טען כי התחיל לעבוד בחברה בשנת 2008, בעוד המעסיק העביר תשלומים לפנסיה רק החל מ-2011. כפיצוי על הסכומים שלא הועברו על-ידו בזמן לקרן הפנסיה, שילם המעסיק לסרקיסוב 7,600 שקל בהמחאה.

בית הדין קבע: "אכן צודק התובע כי לאחר פיטוריו לא ניתן להעביר כספים רטרואקטיבית לקרן הפנסיה, והוא זכאי לפיצויים, אלא שהוא לא פירט את הנזק ואת אופן החישוב לו הוא זכאי, אלא ציין סכום כללי של 40 אלף שקל. משלא הוכח מהו הנזק שנגרם לו, נדחתה גם תביעה זו".

בשורה תחתונה, מתוך תביעה של 155,000 שקל, נקבע כי סרקיסוב יקבל 3,354 שקל. אלא שבנוסף, בית הדין קבע כי סרקיסוב חייב בתשלום הוצאות משפט בסך 5,000 שקל למעסיק.