קבוצת אלון מעמידה את פעילות הסלולר למכירה

הקבוצה הציעה את פעילות אלון סלולר, שמפעילה את המותג יופון, לחזי בצלאל, הבעלים של אקספון, ולרמי לוי ■ קבוצת אלון: "נבחנים שיתופי-פעולה, אך החברה אינה עומדת למכירה"

קבוצת אלון מעמידה את פעילות הסלולר שלה למכירה - כך נודע ל"גלובס". גורמים מטעם הקבוצה הציעו את פעילות אלון סלולר, שמפעילה את המותג יופון, לכמה מפעילים בשוק, וגישושים נעשו גם מול איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של 018 אקספון, שמתכוונת להיכנס לשוק הסלולר כמפעיל שישי וחדש.

ככל הידוע, נעשו פניות גם לרמי לוי בעניין הסלולר, אך לא נמצא אישור לכך.

לאלון סלולר יש כ-100 אלף לקוחות. ניתן להניח כי ההכנסה הממוצעת החודשית למנוי בחברה אינה עולה על 50 שקל, אך מהסכום יש לנכות את עלויות השימוש ברשת פרטנר ופלאפון.

פעילות הסלולר של קבוצת אלון החלה זמן קצר לפני שגולן והוט מובייל נכנסו לשוק במאי 2012. החברה, שתכננה לנצל את רפורמת הסלולר, נכנסה כמפעיל סלולרי וירטואלי, כשהיא רוכבת על תשתיות פרטנר.

עם כניסת גולן והוט מובייל, יופון נקלעה למלחמת מחירים קשה ונאלצה להתחרות בסופה שחוללו גולן והוט מובייל שהורידו מחירים בלי סוף. אלון סלולר, יש לומר, הצליחה לא רע בחודשים הראשונים לפעילותה בגיוס לקוחות חדשים, ומבין המפעילים הוירטואליים החברה הייתה המגייסת השלישית בגודלה בשוק, ואף עקפה את רמי לוי סלולר בשנה הראשונה לפעילותה.

המודל של אלון סלולר הוא שיווק חבילות סלולריות כחלק מהקבוצה כולה - כלומר לקוח שקונה דלק בתחנות דור-אלון או קונה ברשת מגה, מקבל הנחות בחבילה הסלולרית שלו.
לאט-לאט התגלו סדקים בקצב גיוס הלקוחות, ואלון סלולר בחודשים האחרונים ננטשת יותר משהיא מגייסת. ניתן רק לשער שמצבה של כל קבוצת אלון, שנמצאת בקשיים גדולים בימים אלה, משפיע גם על הפעילות הסלולרית.

תגובת אלון רבוע כחול : "יופון אינה עומדת למכירה. כמפעילת סלולר NVNO הפועלת בשיתופי-פעולה שוטפים עם חברות תקשורת נוספות, אנו בוחנים העמקת שיתופי-פעולה עסקיים ומסחריים עם חברות תקשורת, לטובת החברה ולקוחותיה".