הצרכנים מתנפלים על החלב של שופרסל - והמדפים ריקים

עובדים בסניפים: "לקוחות מגיעים במיוחד ומבקשים את החלב" ■ שופרסל: "נערכים להגדלת ההיקף" ■ מחלבות רמת הגולן, המייצרת עבור הרשת את מוצרי המותג הפרטי: "ההצלחה בלתי רגילה. הצרכנים מגיעים לקנייה חוזרת"

חלב שופרסל / צילום: אילנית חיות
חלב שופרסל / צילום: אילנית חיות

10 ימים אחרי השקת המותג הפרטי בחלב של רשת שופרסל, קיים מחסור חמור במוצרים. מבדיקת "גלובס" עולה כי בחלק לא מבוטל מסניפי שופרסל אין בכלל חלב של המותג הפרטי, והמדפים מלאים בחלב של תנובה, טרה ויטבתה בלבד. בנוסף, עד היום מוצרי השוקו של המותג הפרטי לא סופקו כלל לחלק מהסניפים.

עובדי שופרסל בסניפים שבהם ביקרנו מעידים על ביקוש גבוה למותג החלב הפרטי, אך גם על בעיות של אספקה. לדברי עובד במחלקת החלב, בימים שבהם היה מלאי מספיק של חלב מהמותג הפרטי, המכירות שלו הגיעו לכמעט מחצית מהמכר בקטגוריית החלב הניגר, באופן שווה לתנובה השולטת בקטגוריה. "לקוחות מגיעים במיוחד ומבקשים את החלב", הוא אומר.

נזכיר כי שופרסל השיקה חלב, שוקו ושמנת מתוקה, שמייצרת עבורה חברת מחלבות רמת הגולן, וכן גבינה צהובה שמקורה ביבוא. בכל המקרים, לרבות מוצרי החלב הנמצאים בפיקוח, שופרסל הכריזה כי תמכור את המוצרים במחירים הנמוכים ב-10%-19%. הפצת מוצרי החלב, המיוצרים ברמת הגולן, לסניפי שופרסל מתבצעת על-ידי מחלבות גד.

בשיחה עם "גלובס", שהתקיימה לפני ימים אחדים, דחה מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, את האמירות, אשר לפיהן שופרסל לא ערוכה לאספקה של מוצרי החלב בכמות מספקת.

"מהשיחות שלי עם מחלבות רמת הגולן, לא אמורה להיות שום בעיה לשופרסל, ואם תהיה, נפתור אותה. ישבנו איתם ותכננו את המכר, והם חתמו לנו שנקבל את כל הליטרים שנצטרך. ברור לי שיהיו חבלי קליטה, כמו בכל דבר חדש, אבל המוצרים יגיעו כמעט בכל יום לחנויות הגדולות, בזמינות וברצף. אנחנו רוצים נתח שוק של 25%, וגם אם זה יהיה קצת יותר - לא נראה שהפער השולי יהווה מכשול. אם ההצלחה תהיה מטורפת, אז יש כאן בעיה", אמר אברכהן.

נציין כי מאז ההשקה הגיעה הרשת כבר לנתח של 30%-35 ממכירות החלב והשוקו.

מוצרי החלב של שופרסל / צילום: דני לרנר
 מוצרי החלב של שופרסל / צילום: דני לרנר

"הצלחה בלתי רגילה"

לדברי מנכ"ל מחלבות רמת הגולן, שולי שגב, לא מדובר בבעיית ייצור. "אנחנו עומדים במה שהתחייבנו. אם תפתיעי אותי עכשיו ותיכנסי למחסני הקירור, את תראי שיש לי סחורה בכל זמן נתון. אני יכול לייצר עוד 20%-30% בלי בעיה. כנראה שיש לשופרסל בעיה של הפצה. אני מספק בדיוק מה שהם מבקשים".

- לאילו אחוזי הצלחה ציפית?

"ציפיתי למשהו כמו 25% בחלב. אתמול נחשפתי לנתונים בשופרסל, וההצלחה היא בלתי רגילה. הצרכנים מגיעים לקנייה חוזרת".

חלק מעובדי שופרסל, אשר עמם שוחחנו, העידו על בעיות אספקה. "מחלבות גד מספקים, ולהם אין את צי המשאיות של תנובה. מי שהכי חזק בהפצה זו החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל שהיא בעלת טרה, א' ח'). מהם אתה יכול לבקש סחורה של טרה מעכשיו לעכשיו ולקבל באותו יום".

במחלבות גד דוחים על הסף את הטענות על בעיית אספקה. לדברי החברה, "אין כל בעיית אספקה. אנחנו מקבלים הזמנות משופרסל ומספקים אותן במלואן".

משופרסל נמסר בתגובה: "יש לנו ביקושים גדולים לחלב שופרסל, ואנו עומדים בתוכניות העבודה במלואן. אנו נערכים להגדלת היקף המכר של מוצרים אלה בהקדם ולהתאמת הכמויות".

חלב שופרסל / צילום: אילנית חיות
 חלב שופרסל / צילום: אילנית חיות