צפו: מלון יוקרה חדש שנבנה על אי מלאכותי בהרצליה

בהשקעה של כ-300 מיליון שקל ועם נוף מרהיב של ים ויאכטות שמקיף אותו משלושת צדדיו: הצצה מבפנים למלון הרודס החדש שנפתח במרינה בהרצליה ונחשב לאחד היוקרתיים בארץ כיום

מלון הרודס הרצליה / צילום: איה בן עזרי
מלון הרודס הרצליה / צילום: איה בן עזרי

רשת מלונות פתאל השיקה בחודש מארס האחרון את מלון היוקרה הרודס הרצליה. המלון, שעוצב על-ידי האדריכלים אילן פיבקו ורני זיס, ממוקם על אי מלאכותי במרינה של העיר הרצליה, כך יוצא שהמלון מוקף ים משלושת צדדיו, כאשר הנוף המשתקף ממנו הוא ים, יאכטות עוגנות ויאכטות העושות את דרכן לעגינה - נוף מרהיב לחובבי הז'אנר וללא ספק הסיפור והאטרקציה המרכזית של המלון.

יחד עם זאת, עולה גם השאלה איך זה שמלון מצליח לנכס לעצמו נתח די מכובד מהים.

300 מיליון שקל השקיעה רשת פתאל במלון, המשתרע על שטח של 8.5 דונם ומונה 252 חדרים הפרושים על פני שני מבנים, האחד בן 3 קומות והשני בן 6 קומות, שביניהם מחברת חצר גדולה עם פינות ישיבה.

המלון מציע חדרים שגודלם נע בין 23-90 מ"ר, וביניהם חדרי דלקס, חדרי אקזקיוטיב, סוויטת דלקס, סוויטת אקזקיוטיב, סוויטות טרסה עם מרפסות דק גדולות וסוויטות עם שני חדרי שינה, כאשר ברוב החדרים משתקף הנוף המרהיב של המרינה.

זהו המלון הראשון של רשת פתאל בהרצליה, וייעודו הוא אירוח אנשי עסקים ואורחים החפצים בנופש קצר או בשהות ארוכה במלון יוקרה.

מיקומו של המלון אל מול המרינה היווה נדבך מרכזי בהשראת העיצוב, המתבטא בין השאר בגוונים של ים, חול ושמש. על הקירות תלויים תצלומים של יאכטות. הקירות בחדר האוכל צבועים בצהוב חרדל בהשראת השמש, ובשטחים הציבוריים של המלון מפוזרים מגוון של פרטי אמנות כמו קערות נוי, יצירות ממתכת וקערות גדולות התלויות על הקירות. כל אלה, יחד עם קולינריה ברמה גבוהה מאוד, מקנים למלון ניחוח בינלאומי עז, מוקפד ואלגנטי.

המלון ממוקם במרחק נגיעה מקניון ארנה ומהרצליה פיתוח, והמרינה כמובן מתאימה להליכת בוקר או טיול של אחר-הצהריים. חוף הים המלון מתאים מאוד לסוג של אוכלוסייה שכבר ראתה דבר או שניים בחייה, וקצת פחות מתאים בעינינו לחופשה משפחתית ישראלית סטנדרטית עם ילדים, אולם גם כאן הוקדשה לנושא מחשבה.

אין ספק כי עצם הפנייה של המלון לפלח יותר אמיד באוכלוסייה מצביע על מגמה שלא מעט בתי-מלון הולכים בכיוון שלה, מגמה שמעידה על כך שחופשה בישראל הפכה למוצר יקר שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו.

מלון הרודס, חייבים לומר, גם נפתח בתקופה מאוד מאתגרת בה נרשמת ירידה בתיירות הפנים, וכשמדובר בהשקעה של מאות מיליונים, מדובר בסוג של הימור.