מבחן ראשון לשר הכלכלה דרעי: ניסנקורן במכון התקנים

עובדי המכון "עושים שרירים" לקראת כל רפורמה אפשרית על חשבונם

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

רק היום (א') נכנס שר הכלכלה אריה דרעי לתפקידו, והנה הוא מקבל איום מרומז: מחר ב-9:30 בבוקר, באמצע יום עבודה, יגיע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מלווה בפמליית בכירי ההסתדרות לביקור-הפגנת כוח במכון התקנים שתמשך כמה שעות.

זאת, כאשר המכון מצוי בימים של ואקום ניהולי כאשר המנכ"ל דני גולדשטיין עוזב והולך לנהל את רשות הדואר, היו"ר רן כהן סיים קדנציה של 5 שנים וקיים עניין מצד בעלי העניין במכון, שהם בעיקר התעשיינים, לבקש עבורו קדנציה נוספת. כל זאת לצד חשש של ועד העובדים מהמשך הרפורמות במכון הנחשב לגורם אנכרוניסטי.

הוועד בסיוע ההסתדרות מבקש לאותת לשר הנכנס, שעדיף לו לא להתעמת עם המכון ולא לאמץ את העמדה, המוכחת, שמכון התקנים מהווה מכשול ומעצור בפני תחרות ומוצרים מיובאים. במכתב לעובדים שהופץ על ידי הוועד נכתב "בתקופה כל כך קריטית לעתיד מכון התקנים ולביטחון התעסוקתי של העובדים, טוב שיש את ההסתדרות והעומד בראשה לצידנו".

ניסנקורן יגיע בבוקר, ייפגש עם המנכל, עם היו"ר, יסייר במעבדות ויכנס את כל העובדים, מאות עובדי המתקן המרכזי ברמת-אביב ועוד כמה מאות עובדים שיגיעו מהסניפים ברחבי הארץ, בעיקר מהגדולים שבהם בבאר-שבע ובירושלים. אחר-כך יתארחו אנשי ההסתדרות עם ההנהלה והוועד לארוחה חגיגית.

גורם ממשלתי אומר היום: "זו השבתה דה-פקטו על המכון. אמנם מדובר בהשבתה שאיננה בלתי חוקית שכן הנהלת המכון, המנכ"ל, אישר את הביקור, אולם זהו עוד סימן להתנהלות היהירה של המכון ועובדיו שמרשים לעצמם לקחת שעות עבודה ולקבם עליהם שכר בלי שיש בכלל סכסוך עבודה או עימות כלשהו".

מזה למעלה מעשור שהמדינה מתכננת לבצע שינויים במכון התקנים, אולם כל שר מצליח לבצע מעט מהתכניות שלו.

היום התקיים טקס חילופי השרים במשרד הכלכלה. נפתלי בנט יצא, אריה דרעי נכנס, וכך אמר: "באתי לעבוד ולעבוד קשה, לעשות כל מה שניתן למען האזרח הפשוט. בסוף כולנו צריכים לדעת שאנחנו באים כדי לשרת את האזרח. אני דף חלק, אני מוכן לשמוע כל עצה או רעיון, אני אתן לאנשי המשרד גיבוי מלא, אבל דבר אחד הכי חשוב לי - שאחרי שאנחנו מחליטים משהו, ההחלטה תבוצע וגם תיושם. על זה לא יהיו פשרות".

מנכל מכון התקנים דני גולדשטיין מסר בתגובה כי ביקור מזכ"ל ההסתדרונעשה ביוזמה של ההסתדרות וכי "מכון התקנים רואה בביקור זה חשיבות כדי להציג את המודל המוצלח של מכון התקנים של שילוב רפורמות לטובת הלקוחות בהצלחה תוך שילוב העובדים בתהליך.

"מכון התקנים ניסה לאורך השנים לזמן ביקור שכזה עד כה ללא הצלחה לכן אנו שמחים ומעודדים ביקורים של כל ראשי המשק. כן ירבו".