המעו"ף ננעל קרוב לשיא; בזק, טבע, כיל והבנקים הובילו

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל ■ מזרחי טפחות פרסם דוחות פושרים - מחלק דיבידנד ■ בזק זינקה בעקבות פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בעליות שערים ומדד המעו"ף שב והתקרב לשיא. זאת, במקביל למגמה מעורבת בבורסות אירופה ובארה"ב. סוחרים בזירה המקומית המשיכו להגיב לנתונים שפורסמו בימים האחרונים, ביניהם נתון הצמיחה ומדד המחירים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל.

אתמול פורסם אומדן התמ"ג שהצביע על קצב צמיחה של 2.5% ברבעון הראשון. בחישוב שנתי מדובר בקצב צמיחה נמוך מתחזיות האוצר ובנק ישראל, שצופים כי המשק יצמח השנה ב-3.2%. הציפיות בשוק היו לקצב צמיחה של 3.5%. ברבעון הקודם זינק התמ"ג ב-6.6% על רקע התאוששות הפעילות הכלכלית במשק ממבצע צוק איתן. בין הגורמים שהשפיעו על הצמיחה הנמוכה יחסית היו התקציב הזמני שמקטין את הוצאות הממשלה ונפילות חדות ברכישות כלי רכב פרטיים ומסחריים, לאחר שרבים הקדימו את הרכישות לסוף 2014 על-מנת להספיק ולנצל את הטבות המס.

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב מציין היום: "ככלל, נראה שאנחנו נכנסים לתקופת המתנה גם בארץ וגם בחו"ל. המניות יחפשו כיוון, ומשקיעי האג"ח צפויים להמשיך במסחר העצבני שמאפיין את ימי פומפיי האחרונים של שוק האג"ח המקומי. למרות שאנשים נוטים בתקופות של אי וודאות לקנות מדדים, נראה שהימים האלה הם זמן טוב לחפש 'מציאות' ומניות אטרקטיביות. מי שעדיין משקיע באג"ח, זה זמן טוב להתחיל לממש ולצאת מהשוק. לא חייבים מיד. אפשר לנצל את תקופת הדמדומים ליציאה סלקטיבית שתאפר סחיטה נוספת, אולי אחרונה, של לימון התשואה".

כפי שנחשף ב"גלובס", ראש הממשלה נתניהו החליט לפטר אתמול את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר בשיחת טלפון. זאת, כאשר שוק התקשורת עובר טלטלה עזה בימים אלו בשל הרפורמה שהוביל ברגר. נציין את בזק ,פרטנר וסלקום .

פרשנות: אבי ברגר הצליח ומשלם את המחיר; הוציאו עליו חוזה?

קרן הגידור של המשקיע ג'ורג' סורוס דיווחה לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא מכרה את כל החזקותיה בחברת טבע במהלך הרבעון הראשון של 2015 ובמקביל קנתה מניות של חברות בנייה.

למרות עיתוי חג הפסח שהשפיע לטובה על המכירות ברבעון הראשון, מכירותיה של רשת שופרסל צמחו ברבעון בשיעור של 1.1% בלבד והסתכמו ב-2.824 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו בשיעור דומה (1%). (לסיפור המלא)

פלוריסטם ריכזה עניין רב לאחר שדיווחה כי סוכנות התרופות האירופית (EMA) בחרה בתכנית הפיתוח של תאי ה-PLX של החברה לטיפול בטרשת עורקים חמורה בגפיים (CLI) למסלול האישור המואץ.

בנק מזרחי טפחות דיווח היום על תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של 2015, מהן עולה כי הבנק רשם ירידה של 9% ברווח הנקי ל-244 מיליון שקל. הבנק מסביר כי הירידה ברווח נבעה מירידת מדד המחירים לצרכן ברבעון ומרישום חשבונאי של שווי הוגן נגזרים.

ח"כ מיקי רוזנטל טוען שהגיעו אליו נתונים הנמצאים בידי החשכ"לית מיכל עבאדי-בויאנג'ו המהווים עדות לכך שכיל מפרה את תנאי מניית הזהב שלה לכאורה, וכי החברה מגייסת עובדים בחו"ל שעה שהיא מפטרת בישראל.