ח"כ רוזנטל: כיל הפרה את תנאי מניית הזהב - ויש לי ראיות

רוזנטל טוען: כיל מפטרת עובדים בארץ אך במקביל מגייסת עובדים בחו"ל

ח"כ מיקי רוזנטל טוען היום (א') שהגיעו אליו נתונים הנמצאים בידי החשכ"לית מיכל עבאדי-בויאנג'ו המהווים עדות לכך שכיל מפרה את תנאי מניית הזהב שלה לכאורה, וכי החברה מגייסת עובדים בחו"ל שעה שהיא מפטרת בישראל.

"מנתונים שנמסרו לחשבת הכללית במשרד האוצר והגיעו לח"כ מיקי רוזנטל עולה כי הנהלת כיל הפרה את 'מניית הזהב' במספר סעיפים משמעותיים המוכיחים כי החברה מסיטה השקעות מישראל ומפרה את מחויבותה החוקית להיות חברה שמרכזה בישראל. החשבת צפויה לפרסם בקרוב את ממצאי הבדיקה שערכה בנושא מניית הזהב בכיל", נכתב בהודעה לתקשורת שהופצה מטעמו של רוזנטל.

עוד נמסר בהודעה כי "על-פי הנתונים שנמסרו למיכל עבאדי-בויאנג'ו, חברת כיל השקיעה בשנים האחרונות באופן משמעותי בחו"ל יותר מאשר בישראל ובכך הפרה באופן בוטה את מחויבותה החוקית".

כאמור, רוזנטל טוען כי מהנתונים הנמצאים בידיו, כיל ממשיכה לגייס עובדים בחו"ל במקביל לפיטורים בישראל: "ב-2012 היה אחוז המועסקים הישראלים קרוב לחצי, היום מספר הישראלים המועסקים בחברה הינו כשליש מכלל עובדי החברה. כיל מגייסת ממש בימים אלה כ-300 עובדים למחלקות ה-IT (מרכז טכנולוגית מידע) והרכש שהקימה לאחרונה באמסטרדם כאשר בו זמנית עובדים במקצועות אלה פוטרו בנגב".

רוזנטל פנה לשר האוצר הנכנס משה כחלון: "יש בידך ההזדמנות, הכוח והזכות המוסרית לעצור את הניצול ולהגן על משאבי הטבע, על הנגב ועובדיו מפני בצע הכסף של משפחת עופר. הפעל לאלתר את מניית הזהב".

הבוקר הפגינו כ-2,000 איש בערים בנגב כאות הזדהות עם מחאת מפוטרי כיל וקראו קריאות נגד הליכוד ורה"מ נתניהו. (לסיפור המלא)

מכיל נמסר בתגובה: "מניית הזהב נועדה להבטיח שמירה על העניינים החיוניים של המדינה ואת מימוש האינטרס הציבורי בישראל מפעילות החברה, וכיל אכן מממשת את האינטרס הציבורי יותר מכל חברה אחרת בישראל. בשל היותה המעסיק הגדול ביותר בנגב, כיל משקיעה 1.5 מיליארד כל שנה בנגב, יותר מאשר כל חברה אחרת, וכיל היא עמוד השדרה של הנגב והיא המקור לכ-20% מכלל הפעילות הכלכלית בנגב. כיל פועלת אך ורק כמתחייב מהוראות מניית הזהב ותשובות מפורטות המוכיחות זאת ניתנו ויינתנו למשרד האוצר".