ראיון עם האיש שהוביל את נתניהו לניצחון סוחף בבחירות

נתניהו אולי נתפס כאדריכל הניצחון של עצמו, אך מאחורי ההישג של מארס 2015 עומד צוות מצומצם של יועצים וקמפיינרים ■ אחד מהם הוא רמי יהודיחה, שחושף בראיון ל"פירמה" פרטים ממסע הבחירות

רמי יהודיחה / צילום: איל יצהר
רמי יהודיחה / צילום: איל יצהר

רמי יהודיחה, מנהל הפרסום בקמפיין של הליכוד, ישב בליל 17 במארס בגני התערוכה בחברת כמה משרי הליכוד והמתין בדריכות לתוצאות המדגמים של ערוצי הטלוויזיה. בשעה 22:00 בדיוק, כאשר העמודות החלו לצמוח וטיפסו עד שנעצרו לבסוף על 27-28 מנדטים לליכוד - תלוי בערוץ, אמרו בביטחון הפוליטיקאים המשופשפים שלצדו: "הלילה הזה ייגמר ב-30".

- ואתה, הופתעת מהתוצאות?

"כן ולא. בשבוע האחרון ראינו את המומנטום, וראינו שאנחנו בעולמות של 26-27 מנדטים. אבל אני הופתעתי מה-30, חשבתי שאנחנו בתחום של 27. הצד השני והציבור הופתעו יותר ממני, כי הייתה שם זחיחות. הם דיברו על 25:20 לטובתם".

- אז אתה שותף להרגשה שהשמאל היה מנותק?

"אני לא מסתכל על הציבור, אלא על מי שניהל לשמאל את הקמפיין. חד-משמעית, לאורך כל הדרך הרגשתי שבצד השני אין באמת אסטרטגיה, שהם לא באמת מבינים את המפה. הם רכבו על הגלים של רצון העם בשינוי, וחשבו שזה יספיק".

- המחנה הציוני טעו כשהלכו על "זה אנחנו או הוא" והפכו את זה לנושא העיקרי בקמפיין שלהם?

"זאת הייתה טעות קטנה אל מול טעות גדולה יותר, שהם כל הזמן זגזגו. הם החליפו הרבה אסטרטגיות, ואף אחת מהן לא הייתה כזאת שמביאה ניצחון, כי הם לא קראו את המפה ואת המצביעים".