וינשטיין: "פרשת רונאל פישר ורות דוד הכתה אותי בתדהמה"

היועמ"ש בכנס לשכת עוה"ד: "הגשת כתב האישום נגד עו"ד דוד מוכיחה כי אותו הדין חל גם על מי שהיה בשר מבשרינו" ■ ראש הלשכה דורון ברזילי: אתמוך בשרה שקד במאבקה לאזן בין רשויות השלטון

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

"לא העליתי על דעתי שבתקופת כהונתי כיועץ המשפטי לממשלה איאלץ להעמיד לדין אדם שהיה פרקליט מחוז" - כך אמר היום (ב') היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

וינשטיין התייחס בדבריו לפרשת רונאל פישר ולהחלטה להעמיד לדין בגין שיבוש מהלכי חקירה את עו"ד רות דוד-בלום, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר. "הפרשה הכתה את כולם בהלם. מדובר בטלטלה, וכמו כולם אני חש ממנה זעזוע וכאב", אמר וינשטיין.

לדבריו, הזעזוע רק ממחיש עד כמה המקרה חריג ו"את האמון הרב של הציבור כולו בפרקליטים. שאלמלא כן, ביטויים כאלה לא היו באים לעולם".

וינשטיין, שנתון בימים האחרונים לביקורת על כך שכתב האישום נגד עו"ד דוד-בלום הוגש זמן קצר לאחר מעצרה וללא שכל הפרשיות שנקשרו בשמה נחקרו עד תום, הוסיף ואמר כי "משמצאתי כי מתקיים סיכוי סביר להרשעה, הוריתי על הגשת כתב אישום נגד דוד-בלום. מעשינו מוכיחים כי אותו הדין חל גם על מי שהיה בשר מבשרינו, ואיש אינו חסין".

וינשטיין התייחס בדבריו גם לפרסום היום ב"ידיעות אחרונות", לפיו הכנסת עשויה לחוקק חוק שיקבע כי גוף הביקורת על הפרקליטות בראשות השופטת בדימוס, הילה גרסטל, יבקר גם את עבודת היועץ המשפטי לממשלה. "אם הפרסום הוא נכון, אזי מדובר בטעות חמורה, וזה גרוע מאוד", אמר היועמ"ש ולא פירש.

ברזילי: לא באתי להשיק כוסות עם שופטים

גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, נשא דברים בכנס והצהיר בנאומו כי בכוונתו לתמוך בשרת המשפטים החדשה, איילת שקד, במאבקה לאזן בין 3 רשויות השלטון.

בשל החרם של השופטים על ברזיליי - השנה, בניגוד לשנים קודמות שבהן השתתפו שופטים מכהנים בפאנלים רבים, משתתפים בו רק שופטים בדימוס.

ברזילי התייחס להחזרת המשוב ולחרם השופטים ואמר כי "לא באתי לתפקידי כד להשיק כוסות עם שופטים ורוזנים, ומסתבר שעורכי הדין מצאו במשוב השופטים את המקום בו יכלו להרים ראשם, אך בכך לא די. לכן, פעלתי לקידום הרפורמה בלשכת עורכי הדין שנתקעה בשל הבחירות לכנסת. הרפורמה תוציא אותנו מהעסקנות אל החזון, ויש להוציא אותה לפועל".

יצוין כי בעוד מספר שבועות ייערכו הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. המתמודד המרכזי מול ברזילי, שלפי ההערכות עשוי לרשת אותו בראשות הלשכה, הוא עו"ד אפי נוה, כיום יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב.

כן נשאו דברים בכנס: המפכ"ל יוחנן דנינו, שבישר כי בימים הקרובים תיחשף חקירה גדולה מאוד שמתנהלת במשטרה; הרב הראשי לישראל, דוד לאו; שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו; סגן נשיא לשכת עורכי הדין, עו"ד ברוך כצמן; ועו"ד זכי כמאל, נשיא הכנס.

את מושב הפתיחה הנחתה רינה מצליח, הפרשנית הפוליטית של חדשות ערוץ 2.