הרכב קבינט הדיור החדש צפוי לעלות לאישור הממשלה מחר

חברי הקבינט החדש יהיו 13 במספר כאשר יו"ר הקבינט יהיה שר האוצר משה כחלון

משה כחלון  / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

נחשף הרכב קבינט הדיור החדש בראשו עתיד לעמוד שר האוצר משה כחלון. הרכב הקבינט מופיע בהצעת החלטה שאמורה לעלות מחר (ג') לאישור בישיבת הממשלה, כך על פי סדר היום שהופץ לשרי הממשלה. נציין כי מדובר באחד הסעיפים האחרונים בסדר היום של ישיבת הממשלה מחר, וייתכן שאישורה יידחה לישיבה הבאה שעתידה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

כבר בפתח הצעת ההחלטה נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו, החתום כמגיש ההצעה, החליט לשנות את שם הועדה המיוחדת מקבינט הדיור ל"ועדת שרים לענייני תכנון, בנייה, מקרקעין ודיור" או בשמה המקוצר "קבינט הבנייה" ,וזאת לעומת קבינט הדיור בממשלה הקודמת.

עוד על פי הצעת ההחלטה, חברי הקבינט החדש יהיו 13 במספר כאשר יו"ר הקבינט יהיה שר האוצר משה כחלון. מלבדו יהיו חברים בקבינט: שר הבינוי, שר הכלכלה, שר החינוך, שר החקלאות ופיתוח הכפר, שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, שר העליה והקליטה, שר הפנים, שר התחבורה, השר לשירותי דת, שרת התרבות והספורט, שר התיירות והשר אופיר אקוניס.

נזכיר כי קבינט הדיור בממשלה הקודמת כלל תשעה שרים בסך הכל, כך שנראה שכפי שהחליטה הממשלה החדשה להגדיל את מספר השרים בממשלה, כך הוחלט גם לגבי הגדלת החברים בקבינט הבנייה החדש.

עוד שינוי מימי קבינט הדיור הקודם הוא היעדרו של השר להגנת הסביבה מרשימת שרי קבינט הבנייה. בעוד בקבינט הדיור הקודם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ היה משתתף פעיל, נכון לרגע זה בקבינט הבנייה לא מופיע שמו של השר להגנת הסביבה הנוכחי כאחד מהחברים.

בחברה להגנת הטבע הלינו היום על עובדה זו ושלחו מכתב ליו"ר קבינט הבנייה המיועד כחלון: "הגיעה לידינו הצעת החלטת ממשלה, המפרטת את הרכב ועדת השרים לתכנון, בנייה ודיור ("קבינט הבנייה"). לתדהמתנו, גילינו כי השר להגנת הסביבה אינו חלק מהרכב הוועדה, למרות שלקח חלק בהרכב בממשלה הקודמת. מדובר בהחלטה שאיננה מתקבלת על הדעת", כך כתב לכחלון מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן. "כיצד ייתכן שוועדה שתדון ותכריע בפרויקטים בעלי משמעות סביבתית משמעותית, לא כוללת בתוכה את המשרד להגנת הסביבה? היה מצופה שהמשרד להגנת הסביבה יהיה מהמובילים בקבינט, כדי לשמור על פיתוח מאוזן ועל האינטרסים של איכות הסביבה, הבריאות והחיים של תושבי ישראל. כולנו מוטרדים ממצוקת הדיור, אולם כל פיתוח חייב להיות בראייה מאוזנת, הלוקחת בחשבון את כלל האינטרסים של תושבי ישראל, והיעדרו של המשרד להגנת הסביבה, המייצג את אינטרס הבריאות, איכות החיים, השמירה על השטחים הפתוחים, למען רווחת התושבים, גורם לחוסר איזון משווע בקבינט".

כאמור, מי שחתום על הצעת ההחלטה הוא ראש הממשלה. שאלה שהופנתה למשרד ראש הממשלה ומזכירות הממשלה בנוגע לסיבת היעדרותו של השר להגנת הסביבה מקבינט הבנייה לא זכתה לתשובה עד כה.