עסקה לריוגלס הישראלית עם ד' אפריקה בכ-80 מ' ש'

החברה תספק את "המוח הטכנולוגי" שמאחורי הפרויקט התרמו-סולארי הגדול ביותר במדינה. תחנת הכוח תייצר חשמל ללמעלה מ130 אלף בתי אב

רסיברים ריוגלס / צילום: ריוגלס
רסיברים ריוגלס / צילום: ריוגלס

חברת ריוגלס הישראלית חתמה על הסכם עם ממשלת דרום אפריקה לאספקת עשרות אלפי רסיברים תרמו-סולאריים לתחנת כוח תרמו-סולארית חדשנית המוקמת בימים אלה בדרום אפריקה. היקף העסקה מוערך בלמעלה מ-80 מיליון שקל. על פי ההסכם, ריוגלס תחל לספק את הרסיברים כבר בימים הקרובים.

תחנת כוח תרמו סולארית מנצלות את אנרגיית שמש כאמצעי להפקת חשמל. קרני השמש פוגעות במראות ענק, והחום הנקלט מהן מופנה לחימום צינור עם נוזל- לרוב שמן. הנוזל מתחמם ומניע טורבינה שמייצרת את החשמל. חברת ריוגלס היא זו שתספק את הצינורות שמאפשרים את הפקת החשמל.

תחנת הכוח XINA מוקמת בימים אלה, ותהיה הגדולה ביותר במדינה בהספק של 100 מגה וואט. תחנת הכוח תייצר חשמל ללמעלה מ-130 אלף בתי אב בדרום אפריקה. דרום אפריקה מתכננת בשנים הקרובות בנייה של מספר תחנות תרמו סולאריות. זאת כחלק מהניסיון להגיע לעצמאות אנרגטית כמנוף לצמיחה כלכלית תעסוקתית, ולצמצום הפערים החברתיים.

ריוגלס (Rioglass Solar Systems) היא חברת בת של קבוצת ריוגלס הספרדית. היא נחשבת כיום החברה המובילה בעולם בייצור הרסיברים המשמשים את תחנות הכוח התרמו- סולאריות. החברה ממוקמת בבית שמש ומעסיקה למעלה מ-100 עובדים.

און פניג, מנכ"ל ריוגלס: "מבחינתו מדובר בדריסת רגל משמעותית בדרום אפריקה, ההולכת ונהיית מעצמה בתחום התרמו סולארי. הפרויקט הוא הגדול ביותר בדרום אפריקה עד כה וזו גאווה גדולה על כך שריוגלס הישראלית נבחרה לספק את "המוח הטכנולוגי" שלו. מדובר ברסיבר תרמו סולארי חדש שפיתחנו, שהוא ייחודי מסוגו בעולם, המאפשר הפקת חשמל גדולה יותר ליחידת שטח".