גינדי: 1.25 מ' ש' עבור הדירה בה קרסה המרפסת

המתווך: "היום זה הבניין הכי חזק בארץ" ■ בני הזוג לוינגר, שרכשו את דירה מס' 36 בקומה השמינית בבניין ברחוב נחל פרת, גילו לתדהמתם שעל מרפסת הדירה הוצב שלט למכירה, ללא ידיעתם

המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל
המרפסת שקרסה בבניין של גינדי בחדרה / צילום: גיל ארבל

האם גינדי השקעות מנסה למכור דירה בפרויקט "גינדי פארק" בחדרה, בבניין שבו נפלו המרפסות, ללא ידיעת בעלי הדירה? חלופת מכתבים בין עוה"ד של החברה לבין העו"ד של בעלי הדירה, רם גמליאל, מעידה שכן.

בני הזוג לוינגר, שרכשו מגינדי השקעות את דירה מס' 36 בקומה השמינית בבניין ברחוב נחל פרת בחדרה, גילו לתדהמתם שעל מרפסת הדירה הוצב שלט למכירה, וזאת, כך טוענים בני הזוג ועורך דינם, ללא ידיעתם. המרפסת של הדירה קרסה בדצמבר 2013 ומאז בני הזוג לא הסכימו לחזור לדירה, לא חתמו על הסכם מול החברה ומנסים להשיב את כספי הרכישה. בני הזוג לוינגר לא חתמו עם גינדי השקעות על שום הסדר פיצוי.

בירור קצר עם המתווך שמס' הטלפון שלו מופיע בשלט התלוי על המרפסת מעלה כי הדירה אכן למכירה. "המחיר המבוקש עומד על 1.25 מיליון שקל", אמר ל"גלובס". לדבריו, "היום זה הבניין הכי חזק בארץ. עשו תמיכות לכל המרפסות. החברה השקיעה שם מיליונים". לשאלה מי העמיד את הדירה למכירה אמר כי מדובר בשיתוף פעולה בין בעל הדירה לגינדי השקעות.

בני הזוג לוינגר טוענים כי כלל לא פנו למתווך למכירת הדירה. כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", הם מנסים לממש את ערבות חוק המכר שהופקדה על הדירה ע"י היזם מהבנק המלווה של הפרויקט. בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד רם א. גמליאל ותמר בחבוט ממשרד ר.א גמליאל ושות' לבימ"ש השלום בת"א דרשו בני הזוג לוינגר מהבנק 1,163,478 שקל, שווי הדירה שנרכשה בתוספת הצמדה למדד תשומות הבנייה. בגינדי השקעות טוענים כי מכירת הדירה נעשתה לאחר הסכמת בני הזוג.

במכתב ששלחו לאחרונה עוה"ד של החברה לבני הזוג ולעורך דינם נכתב: "למרשתי נודע כי מרשיך פונים לתקשורת ומלינים על כך שמרשתי מעמידה למכירה את דירתם, לכאורה ללא הסכמתם. כך למעשה, מנהלים מרשיך שוב מו"מ עם מרשתי ובד בבד מציגים מצגים מטעים וכוזבים כלפי חוץ. הווה ידוע לך כי מרשיך הסכימו פעמים רבות כי מרשתי תסייע להם במציאת רוכש לדירתם. הפעם האחרונה שבה הסכימו מרשיך לכך הייתה בפגישה שהתקיימה במשרדי לבקשתו המפורשת של מר תומר אלפסי מטעם מרשתי, שעליה השיבו בני הזוג בחיוב". עוד באותו המכתב: "אין בכוונת מרשתי לבצע משפט זוטא בעניין זה, וככל שמרשיך מתנגדים שמרשתי תסייע במציאת רוכש לדירתם אנא הודיעו זאת בכתובים ללא דיחוי".

תשובתו של עו"ד גמליאל: "מרשיי מעולם לא נתנו הסכמתם להעמיד את הדירה למכירה, בוודאי שלא נתנו הסכמתם לתליית שלט 'למכירה' על אותה המרפסת שקרסה, ולהצגת הדירה לרוכשים פוטנציאליים תוך מצג שווא מטעם מרשתך כאילו מרשיי הם אלו המבקשים למכור את הדירה. אכן מרשיי הסכימו, עקרונית, למתווה הפשרה שבו הוסכם כי תירכש עבורם דירה חלופית כחלק מהפיצוי שלו הם זכאים, אולם מרגע שמרשיי קיבלו את הצעת מרשתך, בחרה האחרונה להתעלם מכל פניותיהם ולא אפשרה השתכללותו של הסכם הפשרה".