סופית: מכבי ת"א תארח את משחקי ליגת האלופות בסמי עופר

זאת במידה והצהובים יצליחו להעפיל בעונה הבאה אל שלב הבתים של המפעל היוקרתי, כאשר משחקי המוקדמות יתקיימו בבלומפילד ■ גם אם תגיע רק למפעל המשני - הליגה האירופית - תארח מכבי את שלושת מפגשי הבית שלה במגרש בחיפה

אצטדיון סמי עופר / צלם: אתר מכבי חיפה, כתום צלמים

אם תעפיל בעונה הבאה לשלבי הבתים של הצ'מפיונס ליג או הליגה האירופית - תקיים מכבי ת"א את משחקיה באצטדיון סמי עופר. ל"גלובס" נודע כי הצהובים, שזכו השבוע פורמלית באליפות ליגת העל השלישית ברציפות שלהם, ומחר (ד') יבקרו במגרש הזה למפגש גמר הגביע מול הפועל ב"ש - כבר סיכמו את כל הפרטים מול עיריית חיפה.

את שלבי המוקדמות האירופיים תקיים מכבי ת"א בכל אופן במגרשה הביתי הקבוע - בלומפילד. האופציה שקבוצתו של מיטש גולדהאר עדיין השאירה פתוחה היא לגבי שלב הפלייאוף של ליגת האלופות (האחרון לפני שלב הבתים) - שעשוי להתקיים בסמי עופר או בבלומפילד, בהתאם לזהות היריבה ושיקולים נוספים שיילקחו בחשבון במידת הצורך.

למרות שאוהדים רבים של מכבי ת"א עשויים להיות לא מרוצים מההחלטה שתגרור אותם 100 ק"מ צפונה אל משחק ביתי - דבר אחד ברור לגביה: היא תאפשר לאלופה להגדיל באופן ניכר את הכנסותיה משלבי הבתים האירופיים. סמי עופר מכיל קרוב ל-31 אלף מקומות, תאי צפייה יוקרתיים ויציעי VIP מהודרים; בנוסף, הוא עומד בכל הסטנדרטים של אופ"א לאירוח משחקי צ'מפיונס ליג. בלומפילד מכיל כיום פחות כ-13 אלף מושבים, ועל מנת להתאים אותו לסטנדרטים של ליגת האלופות נדרש לבצע בו מספר התאמות שמצד אחד מגדילות את ההוצאות, ומצד שני מקטינות את תכולתו (למשל, הפקעת חלק משער 13 לטובת מושבים לעיתונאים). הפועל ת"א, הקבוצה הישראלית האחרונה ששיחקה בליגת האלופות - עשתה זאת בבלומפילד בעונת 2010/11 כאשר משחק השיא מבחינת כמות הצופים שהגיעו אליו היה מול ליון הצרפתית - 12,226 בלבד.

מכבי ת"א תחל את משחקי מוקדמות ליגת האלופות ב-14 או ב-15 ביולי. היא תצטרך לעבור שלושה שלבי מוקדמות בסך הכל על מנת להעפיל לבתים של הצ'מפיונס ליג, כאשר היא עשויה להיות מדורגת עד השלב השני בו תשחק - אך בכל מקרה לא תהיה מדורגת בפלייאוף. אם תודח מהפלייאוף - תנשור אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית; אם תודח שלב אחד לפני כן - היא תנשור אל הפלייאוף של הליגה האירופית.