האוצר אישר את תקציב הרשות השנייה ל-2015 - 29 מיליון שקל

זאת לראשונה מזה 3 שנים ■ התקציב קוצץ ב-22% לעומת שנת 2014 ■ תקציב הפקות הרשות בוטל

אוה מדז'יבוז'/ צלם: אלכס קולמויסקי
אוה מדז'יבוז'/ צלם: אלכס קולמויסקי

משרד האוצר אישר את תקציב הרשות השנייה, לראשונה מזה 3 שנים. תקציב 2015 של הגוף הרגולטורי יעמוד על 29 מיליון שקל. מדובר בקיצוץ של 22% לעומת התקציב בשנה החולפת, שעמד על 37 מיליון שקל.

הקיצוץ בתקציב הוא חלק מתוכנית התייעלות שהוביל המנכ"ל לשעבר, שי באב"ד, ברשות, אשר במסגרתה פרשו מרצון מספר עובדים, אחרים פוטרו, והותאם מבנה הרשות לפעילותה. התקציב אושר סופית על-ידי מועצת הרשות השנייה בראשותה של אוה מדז'יבוז'.

הקיצוץ מגיע, כשברקע חשיפת "גלובס" לגבי ההתקשרויות של הרשות השנייה ב-2014, אשר מהן עלתה תמונת מצב בזבזנית, שכללה הוצאות של מאות אלפי שקלים על נסיעות לחו"ל, הפקות, כיבוד ומזון ממסעדות.

בנוסף, בשנת 2015 לא יוקדש תקציב נפרד להפקות הרשות, כפי שהיה נהוג בשנים קודמות, ובמקום זה יוקדשו כספי העיצומים לצורך זה. ברשות אומרים כי הדבר ייעשה תוך שיתוף-פעולה עם זכייניות הטלוויזיה.

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, מסר: "תקציב הרשות השנייה לשנת 2015 מבטא את תהליך התחדשותה והתייעלותה של הרשות, על מנת להבטיח את ביצוע המשימה הציבורית המוטלת עליה בצורה המיטבית - הגנה מרבית על אינטרס הצופים והמאזינים בטלוויזיה המסחרית וברדיו האזורי - תוך עמידה בחזית הרגולטורית והובלת מהלכי רוחב ועומק לשיפור תמידי של השוק בישראל".

יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', הוסיפה כי "התקציב יאפשר את המשך צמיחתה של הרשות, תוך עדכון הרגולציה והתאמתה למגמות ולנסיבות הקיימות, אך במקביל המשך מילוי תפקידיה הציבוריים של הרשות השנייה".