"חוק השכירות הוא מבורך, אבל צריך להגדיל את ההיצע"

שרוליק חנוך ודן ליברמן, מנכ"לים משותפים בחברת SDB: "בניגוד למה שמקובל לחשוב, פיקוח על שכר הדירה והצמדתו למדד יסייע גם לבעלי הדירות, הם ירוויחו שוכרים נאמנים שיישארו בדירות למשך תקופה ארוכה יותר"

"קידום חוק שכירות הוגנת מצד שר האוצר משה כחלון הוא יוזמה מבורכת מאוד. מעבר לכל נושא מחיר הדירה, החוק חייב להתייחס לתחזוקה נאותה של הדירה, אחרת אין תועלת בחוק כי הוא משאיר פתח לבעלי הדירה לפצות את עצמו על חוסר היכולת להעלות את שכר הדירה".

"אם ממשלת ישראל לא תדאג להגדלה משמעותית של היצע הדירות, ייווצר מצב שבו לא יישארו דירות להשכרה מאחר ושוכרים לא ימהרו לעזוב נכס במצב שבו הם יודעים כי שכר הדירה הוא קבוע לתקופה קצובה. מנגד, שוכרים חדשים המעוניינים להיכנס לשוק לא יצליחו למצוא דירה מאחר והחיסרון של החוק הוא בהקטנת היקף התחלופה בשוק", כך אומרים היום שרוליק חנוך ודן ליברמן, מנכ"לים משותפים בחברת SDB המנהלת ומשכירה 450 דירות להשקעה בבאר שבע ו-200 דירות באטלנטה.

השניים תומכים כבר תקופה ארוכה ביוזמת חוק שכירות הוגנת של חברת הכנסת סתיו שפיר.

"בניגוד למה שמקובל לחשוב, פיקוח על שכר הדירה והצמדתו למדד יסייע גם לבעלי הדירות, הם ירוויחו שוכרים נאמנים שיישארו בדירות למשך תקופה ארוכה יותר. שוכרים יעדיפו להישאר בדירות תקופות ארוכות יותר בידיעה כי מחיר השכירות שהם נדרשים לשלם הוא קבוע לתקופה של 3-5 שנים. מבחינת בעלי הדירות, הם יוכלו להתמקד בשיפור תחזוקת הדירה במקום להשקיע מאמצים רבים באיתור של שוכרים חדשים. אין ספק כי תחלופה נמוכה יותר של שוכרים בנכס תגדיל את התשואה של בעלי הדירות ולא תקטין אותה", מוסיפים עוד המנכ"לים המשותפים בחברת SDB.