ערוץ 10 עתר לבג"ץ נגד נתניהו: "ביצע מחטף"

(עדכון) - החלטת נתניהו לדרוש תשלום חוב בסך 16.8 מיליון שקל הרחיקה את לן בלווטניק מרכישת הערוץ; גם אילן שילוח מתלבט ■ המנכ"ל יוסי ורשבסקי: "מצפה מכחלון לקבל מנהיגות ולהיכנס לעובי הקורה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ערוץ 10 עתר היום (ד') לבג"ץ נגד כנגד החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע את סכום ה"ביד" שעל הערוץ לשלם ל-16.8 מיליון שקל. בג"ץ נענה לדרישת ערוץ 10 והורה על קיום דיון דחוף בעתירה.

ל"גלובס" נודע כי 10 ימים לפני המועד שבו ראשי ערוץ 10 אמורים להודיע לרשות השנייה על מוכנותו של הערוץ לצאת לרישיון, עדיין אין משקיע שנכנס כבעל שליטה חדש לערוץ, ולטענת גורמים בשוק, הסיבה העיקרית לכך היא החלטתו של ראש הממשלה ביום האחרון בתפקידו כשר אוצר לקבוע את גובה החוב של ערוץ 10 על 16.8 מיליון שקל, במקום פחות מ-5 מיליון שקל על-פי המלצת אגף התקציבים.

החתימה המדוברת הרחיקה את המשקיע לן בלווטניק מהעסקה, וכעת נראה כי היא מרחיקה גם את אילן שילוח, יזם ההיי-טק והאדם היחיד שמנהל משא-ומתן להשקעה בערוץ.

בערוץ טוענים כי אין לגבות כלל את סכום ה"ביד". "ביד" הוא למעשה הצעת המכרז שכל אחד מזכייני הטלוויזיה המסחרית התחייב להשקיע בערוץ לאורך השנים. בזכות סכום זה זכתה קבוצת "ישראל 10" בערוץ.

כאמור, נתניהו חתם על דרישת ה"ביד" המדוברת ביומו האחרון כשר האוצר, וזאת למרות שהדרישה מונחת על שולחנו מאז 16 בדצמבר 2014 ולא נחתמה מאז.

לדברי מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, "הערוץ ועובדיו מצפים משר האוצר משה כחלון לקבל מנהיגות ולהיכנס לעובי הקורה".

עו"ד יורם בונן, שהגיש את העתירה, טוען כי "למדינה נדרשו 4 שנים כדי להכין חוות-דעת כלכלית, ולערוץ 10 ניתנו ימים ספורים להתייחסות. ראש הממשלה ביצע מחטף וקיבל את ההחלטה שעות ספורות לפני השבעת הממשלה וכניסת שר האוצר החדש לתפקידו, ועוד לפני המועד שנקבע על-ידי משרד האוצר להגשת ההתייחסות של ערוץ 10".