עוד 70 מצלמות מהירות חדשות בדרך לכבישים

תיאורטית, עם המצלמות החדשות שיוצבו, הנהגים עלולים לקבל שני דוחות על אותו "צילום", קנס מצטבר של כ-1,000 שקל ולפחות 18 נקודות חובה

מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר
מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר

אחרי הפוגה ממושכת צפויה להתחדש במהלך יוני הצבת מערכת מצלמות המהירות והרמזור א-3. זאת, לאחר שהאור הירוק לכך ניתן במשרד לביטחון פנים. ל"גלובס" נודע כי לפי תוכנית העבודה יוצבו עוד כ-70 מצלמות פעילות שיצטרפו לכ-60 מצלמות שכבר פעילות כיום ולעשרות עמדות לא מאוישות.

רוב המצלמות יוצבו בצמתים, ורובן ימדדו הן עבירות של חצייה באור אדום והן מעבר על המהירות המותרת באור ירוק. החידוש בגל החדש הוא הוספת כמה מצלמות "גאטסו" אלחוטיות שיוצבו בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בכבישים בין-עירוניים, בין השאר בכביש החוף, ויאכפו בו זמנית שתי עבירות: מעבר בנת"ץ ועבירות מהירות.

תיאורטית, נהג שנוסע במהירות העולה על החוק בנת"ץ, עשוי לקבל שני דוחות על אותו "צילום", עם קנס של מצטבר של עד כ-1,000 שקל ולפחות 18 נקודות חובה - 10 על הנסיעה בנת"ץ ו-8 על מהירות של עד 30 קמ"ש מעל הרף.

מנגד, בשעות ובימים שבהם גם כלי רכב פרטיים יוכלו לנסוע בנת"צים, כמו סופי שבוע, ישמשו אותן עמדות לאכיפת מהירות בלבד. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי הגל החדש של המצלמות צפוי להתמקד בצורה אינטנסיבית בגוש דן, כולל בתל-אביב עצמה שבה כמעט לא הייתה עד כה נוכחות למצלמות, וייתכן שגם לראשונה בכביש 6 המהיר.

המיקומים החדשים להצבת המצלמות אמורים היו להיקבע על-ידי ועדה ציבורית, שהוקמה בשנה שעברה. אולם נכון לרגע זה לא ידוע האם אכן הוועדה היא זו שתקבע את המיקומים. למרות היות הוועדה "ציבורית", הציבור הרחב לא שותף באופן פעיל במערכת השיקולים שלה, לא התבקש להעיר הערות, וגם אין לו נגישות לפרוטוקולים של הדיונים.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה כי "פרויקט א-3 נמצא בתהליך הרחבה עם הוספת עשרות מצלמות מהירות, אור אדום, אכיפה בנתיבי תחבורה ציבוריים ועוד".